וובקלאב – אייל מזרחי
MENUMENU
  • קידום אתרים אורגני
  • השירותים שלנו
        • פתיחת דף עסקי בפייסבוק
        • שיווק באמצעות תוכן
        • כרטיס ביקור דיגיטלי
        • תחזוקת אתרים
        • פרסום ממומן
        • שיווק באינטרנט
        • בניית דפי נחיתה
        • בניית חנות וירטואלית
        • קידום אתרים אורגני
        • בניית אתרי תדמית
        • אחסון אתרים
        • עיצוב מצגות
  • אודותינו
    • הצוות שלנו
    • שותפים עסקיים
  • המלצות
  • מאגר מידע
        • מידע מקצועי על מנוע החיפוש גוגל
        • מידע מקצועי לפייסבוק
        • מידע מקצועי לקידום אתרים
        • מידע מקצועי לניהול אתר עסקי
        • מידע מקצועי לאחסון אתרים
  • שיווק דיגיטלי
    • יועץ שיווק דיגיטלי
    • חבילות שיווק דיגיטלי
  • צור קשר
  • קידום אתרים אורגני
  • השירותים שלנו
    • קידום אתרים אורגני
    • פרסום ממומן
    • בניית אתרי תדמית
    • בניית דפי נחיתה
    • אחסון אתרים
    • שיווק באינטרנט
    • שיווק באמצעות תוכן
    • כרטיס ביקור דיגיטלי
    • פתיחת דף עסקי בפייסבוק
    • תחזוקת אתרים
    • עיצוב מצגות
    • בניית חנות וירטואלית
  • אודותינו
    • הצוות שלנו
    • שותפים עסקיים
  • המלצות
  • מאגר מידע
    • מידע מקצועי לניהול אתר עסקי
    • מידע מקצועי לפייסבוק
    • מידע מקצועי על מנוע החיפוש גוגל
    • מידע מקצועי לקידום אתרים
    • מידע מקצועי לאחסון אתרים
  • שיווק דיגיטלי
    • יועץ שיווק דיגיטלי
    • חבילות שיווק דיגיטלי
  • צור קשר
וובקלאב – אייל מזרחי
MENUMENU
  • קידום אתרים אורגני
  • השירותים שלנו
        • פתיחת דף עסקי בפייסבוק
        • שיווק באמצעות תוכן
        • כרטיס ביקור דיגיטלי
        • תחזוקת אתרים
        • פרסום ממומן
        • שיווק באינטרנט
        • בניית דפי נחיתה
        • בניית חנות וירטואלית
        • קידום אתרים אורגני
        • בניית אתרי תדמית
        • אחסון אתרים
        • עיצוב מצגות
  • אודותינו
    • הצוות שלנו
    • שותפים עסקיים
  • המלצות
  • מאגר מידע
        • מידע מקצועי על מנוע החיפוש גוגל
        • מידע מקצועי לפייסבוק
        • מידע מקצועי לקידום אתרים
        • מידע מקצועי לניהול אתר עסקי
        • מידע מקצועי לאחסון אתרים
  • שיווק דיגיטלי
    • יועץ שיווק דיגיטלי
    • חבילות שיווק דיגיטלי
  • צור קשר
  • קידום אתרים אורגני
  • השירותים שלנו
    • קידום אתרים אורגני
    • פרסום ממומן
    • בניית אתרי תדמית
    • בניית דפי נחיתה
    • אחסון אתרים
    • שיווק באינטרנט
    • שיווק באמצעות תוכן
    • כרטיס ביקור דיגיטלי
    • פתיחת דף עסקי בפייסבוק
    • תחזוקת אתרים
    • עיצוב מצגות
    • בניית חנות וירטואלית
  • אודותינו
    • הצוות שלנו
    • שותפים עסקיים
  • המלצות
  • מאגר מידע
    • מידע מקצועי לניהול אתר עסקי
    • מידע מקצועי לפייסבוק
    • מידע מקצועי על מנוע החיפוש גוגל
    • מידע מקצועי לקידום אתרים
    • מידע מקצועי לאחסון אתרים
  • שיווק דיגיטלי
    • יועץ שיווק דיגיטלי
    • חבילות שיווק דיגיטלי
  • צור קשר

מהו עדכון Core Web Vitals ומהם מדדי חווית המשתמש כל המידע על עדכון גוגל החדש

ראשי › מידע מקצועי לקידום אתרים › מהו עדכון Core Web Vitals ומהם מדדי חווית המשתמש כל המידע על עדכון גוגל החדש
זמן קריאה: 5 דקות

בתאריך 28 למאי 2020 גוגל הציגה לעולם את מה שהיא קראה לו  Core Web Vitals והיום הוא הפך להיות גורם נוסף וחדש לדירוג אתרים. הוא מציג עבור בעלי האתרים אפשרות לשיפור וקפיצת מיקומים, אבל רק עבור מי שיעשה זאת נכון.

גוגל עושים בשנה עשרות ומאות עדכונים, חלקם אנחנו אפילו לא מרגישים וחלקם מרעידים עולמות בתחום ה SEO. (כמו למשל עדכוני פנדה ופינגווין), אחד מעדכוני הרעידת אדמה נחשב גם העדכון של Core Web Vitals והוא נחשב העדכון המשמעותי ביותר בשנים האחרונות.

העדכון הזה בעצם מתמקד בחוויית המשתמש וגוגל יודעים בדיוק מה אתם צריכים לעשות בשביל זה – ולא רק שהם יודעים מה אתם צריכים לעשות – הם גם אומרים לכם בדיוק מה צריך לעשות! בד"כ גוגל שומרים על עמימות בכל הנוגע לעדכונים שלהם ולא משחררים הרבה פרטים, אבל העדכון הזה הוא אחר, העדכון הזה מבחינתם הוא איך האינטרנט צריך לראות בעשור הקרוב ואיך אתר אינטרנט צריך לעבוד ולתפקד בעשור הקרוב על מנת לתת מקסימום חווית משתמש לגולש.

את העדכון הם חילקו ל 2 חלקים. העדכון הראשון התחיל בתחילת יוני והסתיים באמצע שלו והעדכון השני התחיל ביולי וצפוי להסתיים באוגוסט. לאחר מכן הדירוגים בתוצאות החיפוש אמורים להתייצב ואז כל אתר יתחיל את המסע שלו לשיפור ותיקון הליקויים על מנת לחזור למיקומים שהיה לו ואפילו לשפרם או לחילופין האתרים שכבר נמצאים בציוני Performance טובים יעלו למעלה ויוכלו לשפר עוד יותר את הציונים ואת מיקומם בהמשך.

אז איך אנחנו בעצם מודדים חוויית משתמש? איך מודדים Core Web Vitals?

לגוגל יש בעצם איזה חזון למה צריך להיות המצב האופטימלי בכל אתרי האינטרנט בעולם – הוא מדבר בעיקר על החווית המשתמש הכללית כגון: מהירות טעינה, אתר אינטראקטיבי, ויציבות ויזואלית.

יוזר המציאו 3 מדדים עיקריים לצורך מדידת חווית המשתמש באמצעות Core Web Vitals

LCP – Largest Contentful Paint – הזמן שלוקח לתוכן הראשי של העמוד להיטען –  LCP אידיאלי אמור להיות פחות או שווה ל 2.5 שניות.

FID – First Input Delay – הזמן שלוקח לעמוד להיות אינטראקטיבי לגולש – FID אידיאלי יהיה פחות או שווה ל 100 מילי שניות.

CLS – Cumulative Layout Shift – יציבות חזותית של עמוד – הוא מודד בעצם את הפריסה של כל הרכיבים בעמוד מרגע הטעינה ועד סיומה.  CLS אידיאלי צריך להיות פחות או שווה ל 0.1

אז אחרי שהבנו מה הם בעצם ה Core Web Vitals, נשאלת השאלה איך מודדים אותם? ניתן למדוד אותם באמצעות הכלים הבאים:

  1. Search Console – בגוגל סרצ קונסול הוטמעו דוחות חדשים במיוחד בשביל זה, הדוחות נותנים מידע על כל אחד מהמדדים הללו ומה מצב האתר שלכם והעמודים באתר שלכם – הדוחות מציגים לכם מבעיות עם מכשירים ניידים (אלו הם דוחות ישנים שכבר שהוטמעו בתוך כל המערכת של Core Web Vitals) ועד המדדים החדשים של גוגל.

    דוחות Core Web Vitals ב search console

  2. פייג'ספיד של גוגל – מערכת של גוגל שבודקת את הליקויים באתר בהקשר של מהירות אתר – מחשבים רגילים ומכשירים ניידים. באמצעות הבדיקה של גוגל תוכלו למצוא בדיוק אילו ליקויים יש לכם באתר והמלצות לטיפול.
    pagespeed
  3. לייטהאוס – מערכת קוד פתוח שבודקת את קוד האתר ונותנת פידבקים בהקשר של חווית המשתמש.
  4. DevTools – אוסף של כלי מפתחים אשר מותקנים ישירות בדפדפן כרום.
  5. Chrome UX Report – דוח של כרום על חווית משתמש.
  6. פלאגאין הרחבה לכרום – נותן בזמן אמת את הציונים.דוגמה לנתוני הפלאגאין
  7. GTMETRIC – אתר מאד חזק ואיכותי למדידת הבעיות הללו עם ציונים והסברים מה צריך לעשות לשיפור. גם כאן כמו גוגל פייג, נותן ציון סופי – ניתן לראות פה המון נתונים שלא רואים בגוגל פייג וגם משפך מיוחד לראות איך האתר טוען את כל המשאבים.
    דוגמה gtmetrix

אוקיי, מדדנו אותם, מה עכשיו?

אני אחלק את התשובה שלי ל 3 חלקים – אחד יהיה אתרים מבוססי וורדפרס, השני יהיה אתרי קוד פתוח אחרים (כגון ג'ומלה) ואתרי קוד סגור כגון אישופ, וויקס או כל מיני מערכות שאתם משלמים כסף חודשי או שנתי כדי להשתמש בהם.

נתחיל עם מערכת וורדפרס.

מערכת וורדפרס הינה המערכת הנפוצה ביותר בעולם לבניית אתרים כיום ולכן האפשרויות העומדות בפניכם לצורך עמידה ביעדי העדכון הזה הם מאד גדולים. ישנן אין ספור פלאגינים שמסדרים המון דברים שקשורים במהירות אתר. אני אישית ממליץ על תוסף rocket אחד התוספים הבולטים והטובים ביותר – התוסף הזה הינו בתשלום ויש לקנות לו רישיון – הוא שווה כל שקל. באמצעות התוסף הזה תוכלו לשפר את מהירות האתר שלכם פלאים.

כמו כן ישנן עוד המון פלאגינים שמסוגלים לאחד קבצים או לא לטעון קבצים שלא צריכים בעמוד ועוד שלל שיפורים שהאתר שלכם צריך – כמובן שצריך לדעת מה עושים.

בהמון מקרים לא תצטרכו מתכנת ואיש SEO יוכל לטפל ברוב הדברים. לעיתים ידרש איזה טאצ קטן של מתכנת.

חשוב לדעת – כדאי להשתמש בגירסת PHP האחרונה בשרת כיוון שגרסאות ישנות יכולות להאט משמעותית את טעינת העמודים באתר. כמו כן כדאי גם להשתמש במערכת הוורדפרס המעודכנת ביותר כיוון שהם כל הזמן משפרים אותה ואת זמני הטעינה שלהם – הגירסה החדשה שאמורה לצאת – על פי הודעתם אמורה לשפר את המהירות בעוד 30% שזה משמעותי. בנוסף אני אמליץ לכם גם לשמור על כל הפלאגינים באתר מעודכנים – זה טוב לא רק לאבטחת האתר אלא גם לייעול של פעילות הפלאגינים מול המערכת מה שיגביר את המהירות של האתר.

מערכות קוד פתוח אחרות

אני עובד עם לא מעט מערכות קוד פתוח – לא מצאתי מערכת שיש בה את הדברים הנדרשים – כן יש כל מיני פלאגינים שעושים חלק מהעבודה  – אבל ברוב המקרים תצטרכו עזרת מתכנת וכאן הדברים יכולים להסתבך.

מערכות קוד סגור

כאן אתם בעצם תלויים במי שמתחזק את המערכות הללו – יצא לי כבר ליצור קשר עם כמה חברות גדולות בקשר למהירויות אתר , ברוב המקרים היה מעורב פה כסף ובחלק מהם הרבה כסף. החברות צריכות לשבת ולתכנת דברים מחדש – מתכנתים עולים כסף והם מגלגלים את הכסף הזה אל הלקוח – לא יודע עד כמה זה נכון לעשות, אבל אני לא נכנס לשיקולים הכספיים שלהם. לדעתי הם צריכים לספק את המערכת האופטימלית עבור הלקוחות שלהם – מערכת שהלקוח יכול לקדם אותה בגוגל.

בשורה התחתונה – אתם ברוב המקרים תצטרכו איש SEO ולעיתים גם מתכנת כדי לבצע את השינויים הנדרשים וכדי לעמוד בעדכון הזה. גוגל הולכים ללכת על העדכון הזה בכל הכוח ואתרים שלא יעמדו בדרישות ישלמו את המחיר. הבעיה הגדולה תהיה למשתמשים בעלי קוד סגור, או קוד פתוח ללא פלאגינים וגם לבעלי מערכות וורדפרס שיש להם אתרים ישנים שלא עודכנו במשך שנים – מעבר לעדכון וורדפרס האחרון יכול לשבור את כל האתר ואת העיצוב וצריך לקחת את זה בחשבון.

אגב – הכנו לכם 10 טיפים לשיפור מהירות האתר שלכם במיוחד עבור העדכון הזה!

תמונה של אייל מזרחי

אייל מזרחי

מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.

« הקודם
הבא »
באנר כרטיס ביקור דיגיטלי
יש לך שאלה?
לוגו וובקלאב לבן
Facebook Twitter


לייעוץ ועזרה צרו קשר היום
054-7871232
04-6984808
עוד עלינו
  • אודותינו
  • הצוות שלנו
  • צור קשר
  • מדיניות פרטיות
  • הצהרת נגישות
  • שותפים עסקיים
  • שיווק שותפים
שירותים
  • קידום אתרים אורגני
  • קידום ממומן
  • פתיחת דף עסקי בפייסבוק
  • בניית אתרי תדמית
  • בניית דפי נחיתה
  • אחסון אתרים
  • בניית חנות וירטואלית
  • סרטוני תדמית
  • יועץ קידום אתרים
  • קידום עסקים קטנים
  • תחזוקת אתרים
  • שיפור מהירות אתר
  • עיצוב מצגות
השאר לנו הודעה
לוגו של וואטסאפ
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס