קידום אתרים ממומן בגוגל - עושים רק עם המומחים של וובקלאב!
יחס אישי לכל לקוח
אתם העסק שלכם!
ניסיון מעל 10 שנים!
ניסיון = ניהול חכם = יותר כסף
אנחנו לא קושרים אותך
הגמישות אצלך!
הכל גלוי
שקיפות מלאה
מתחברים?
דברו איתנו
קידום ממומן בגוגל – מה זה בעצם?
קידום ממומן בגוגל מתבצע באמצעות מערכת גוגל הנקראת אדוורדס – מערכת זאת מאפשרת שליטה ועריכה של כל נושא הפרסום הממומן בגוגל, מערכת זאת משתדרגת באופן תדיר עם אפשרויות וחידושים ולכן כדאי גם להיות מעודכנים בכל השינויים החדשים שגוגל מוציאים כל פעם. אל מערכת האדוורדס נגיע דרך הקישור הבא: https://ads.google.com/intl/iw_IL/home/
ראשית נסביר שתוצאות החיפוש של גוגל על כל שאילתא שגולש מבצע מתחלקות ל 2 :
- קידום ממומן – התוצאות הראשונות – בדר"כ 4 תוצאות – היכן שרשום לידם "מודעה" בריבוע ירוק מימין. בתחתית העמוד של תוצאות החיפוש קיימות עוד 3 מודעות ממומנות שגוגל שם. סה"כ 7 תוצאות ממומנות + התוצאות האורגניות.
- קידום אורגני – אלה התוצאות הבאות בתור – כ 10 תוצאות אורגניות טבעיות. (בכל עמוד, לעיתים יש גם פחות)
נציין כמו-כן שבעבר רוב התוצאות הממומנות היו בצד שמאל של התוצאות האורגניות- כלומר היו יותר תוצאות ממומנות ממה שיש כיום.
מה שגוגל הורידו בסופו של דבר ….
המהלך הזה גרם למפרסמים להבין שהתחרות גדלה, כלומר פחות תוצאות ממומנות שהמפרסמים "נלחמים" להיות שם. והיות וכך גוגל מעוניינים שהדבר יתנהל – גם העלות עבור כל קליק על המודעה – עלתה. כי מספר המקומות מצומצם יותר – ואם אתה רוצה להיות בעמוד ראשון – תעלה את התקציב!
איך זה עובד?
בתחילת כל מסע פרסום בגוגל – ראשיתו מחקר ובדיקת הנישה. קיימים כיום לכל נושא ווריאציות שונות של ביטויים (מילות מפתח) בהם ניתן להגיע למפרסמים.
מחקר מילות מפתח נכון יכול להבטיח קמפיין טוב – לכל מילה/ביטוי גוגל נותן המלצה לעלות עבור כל לחיצה. החכמה היא לדעת לתקצב נכון בכל שלב ושלב בקמפיין את התמחור עבור כל מילה ובכך לחסוך למעשה עלויות.
אם אפשר להסביר בגדול – הדבר עובד כמעין מכרז (עם פרמטרים נוספים שגוגל מודד) ובעקבות כך גוגל מחליט איזה מודעה הוא מעדיף לשים במקומות גבוהים יותר על פני מודעה אחרת.
עבור כל לחיצה של גולש / לקוח פוטנציאלי על מודעה שלכם – אתם משלמים לגוגל כסף.
עלות ביטוי יכול לנוע בין עשרות אגורות עד למאות שקלים – תלוי באיזה נישה מדובר ובאיזה תחרות. ככל שהתחרות גבוהה בהתאם התמחור עבור כל קליק עולה.
למשל, נניח ואנחנו בנישה תחרותית מאוד כגון: "טבעות אירוסין" העלות עבור כל קליק יכולה להיות גם 80-120 ₪ ללחיצה. הדבר בסופו של יום יכול להשתלם למפרסמים – היות וכל טבעת נמכרת במינימום 6000 ₪ לצורך העניין. זאת רק דוגמא – נישות אחרות יכול להיות כאמור גם עלות של שקלים בודדים.
וזה בדיוק עצם העניין – לעשות מחקר ביטויים נכון ומקיף על מנת: גם לקלוע למטרת המפרסם וגם לחסוך בעלויות.
למשל, בהמשך לדוגמא הקודמת: נפרסם את הביטוי "טבעות אירוסין בבאר שבע" – כפי שעיניכם רואות – הביטוי "טבעות אירוסין בבאר שבע" הוא ביטוי "זנב ארוך" לביטוי "טבעות אירוסין" – שהוא ביטוי יותר גנרי וכללי. לכן, "טבעות אירוסין בבאר שבע" הוא ביטוי שהעלות/תחרות שלו היא נמוכה יותר – לכן למפרסם שמפרסם מבאר שבע מומלץ להשקיע את המשאבים בביטוי "טבעות אירוסין בבאר שבע" – גם יותר נכון לו גאוגרפית וגם יותר נכון לו מבחינת תחרות ועלויות בסופו של יום עבור כל קליק שגולש/לקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה.
עלות קליק
כפי שהתחלנו להסביר, מעבר לעניין המכרז וה"מלחמה" על מספר מקומות מצומצם שניתן להציג בעמוד הראשון, גוגל בוחנים את הקמפיין שלכם בפרמטרים נוספים כגון:
איך הקמפיין שלכם מאחורי הקלעים בנוי – איך הוא מחולק.
איך המודעה שלכם מנוסחת (הרחיבו רק לאחרונה את כמות התווים שניתן להכניס במודעה).
כמות הפעמים שהקליקו על המודעה שלכם.
דף הנחיתה אליו נוחתים הגולשים כאשר לחצו על המודעה:
- איך הוא מאופיין?
- התוכן בעמוד נחיתה
- חוויית משתמש
- האם הגולשים בסופו של תהליך השאירו פרטים?
- האם הגולש עזב את דף הנחיתה מהר
- טירגוט לקהל היעד שאנו מכוונים
- ועוד…
גוגל מבחינתם נותנים ציון שנע בין 1-10 עבור המודעות שלכם וזה בסופו של דבר יקבע מדוע המודעה שלכם תיהיה בתוצאות הגבוהות יותר או לא ואיזה מחיר לקליק נשלם.
נדגים:
נניח אני מפרסם שאין לו הגבלה של תקציב ואני מעוניין לפרסם את הביטוי "טבעת אירוסין בבאר שבע", גוגל ממליצים לצורך הדוגמא, שנקציב 10 ₪ עבור כל לחיצה על מודעה.
היות ואין למפרסם זה הגבלה של תקציב – הוא מחליט להקציב לכל לחיצה 30 ₪ ולכן הוא חושב שגוגל יציבו את המודעה שלו במקום גבוהה יותר – מה שבפועל זה לא בהכרח!
מדוע?
נניח שמפרסם ב' מחליט שהוא מקציב לכל קליק רק 10 ₪ – והניהול של הקמפיין שלו על כל הפרמטרים שגוגל מציבים הוא נכון יותר.
מה שקורה בפועל שעל כל לחיצה שלוחצים על המודעה של המפרסם עם התקציב הגבוהה יותר) הגולשים לוחצים על המודעה של מפרסם ב' – 5 פעמים.
גוגל יעדיפו לתת למפרסם ב' מקום גבוהה יותר ממפרסם עם התקציב הבלתי מוגבל – למה?
כי על פי הדוגמא הנ"ל – גוגל הרוויחו ממפרסם ב' 5*10=50ש"ח בעוד שמהמפרסם השני הרוויחו רק 10 שקלים (לחצו עליו רק פעם אחת).
לכן – אמנם זה עובד על כמעיין מכרז אבל גוגל נותנים עדיפות לקמפיינים נכונים יותר – שיכולת ההמרה שלהם גבוהה יותר.
יתרונות של קידום אתרים ממומן:
- ניתן לראות את התוצאות בגוגל באופן מידי.
- לא בהכרח שיש צורך באתר על מנת לבצע קמפיין
- ניתן לפרסם לקהל יעד ממוקד
- בדרך כלל למפרסמים שמעוניינים לבצע השקה נקודתית או מוצר ספציפי
- שליטה היקפית וגמישות רבה על כל מאפייני הקמפיין
- מגוון רחב של אפשרויות פרסום בפלטפורמות של גוגל
- סטטיסטיקות רחבות המביאות תובנות רבות על הקמפיין
חסרונות של קידום אתרים ממומן
- עלות לקליק - מניסיון של עשור התחרות רק גוברת ולכן עלות כל קליק עם הזמן גבוהה יותר. כלומר עם לפני שנתיים שילמתם עבור כל קליק לגוגל X כסף – היום ייתכן והמחיר עבור כל קליק הוא X2. וזה להבדיל מקידום אורגני שאמנם לוקח יותר זמן להגיע לעמוד ראשון – אבל לא משנה כמה פעמים ילחצו לכם על המודעה – לא תשלמו לגוגל שקל אחד אפילו.
- קושי בניהול תקציב בכלל - כיום ניתן להגדיר עלות ליום, אך גוגל מודיעים כי הם יכולים לגבות עד פי 2 מהתקציב ליום, לכן אין לכם שליטה אבסולוטית על התקציב
- קושי בתוצאות בתקציבים נמוכים
ROI – החזר השקעה
ROI או Return on Investment זהו למעשה המדד המרכזי שבוחן – עלות מול תועלת. האם קיים החזר השקעה על התקציב שהקצבתם למטרה זו או במילים אחרות האם ההכנסה המתקבלת בעקבות המשאבים שהשקענו גבוהה יותר מההשקעה שלנו – אחרת זה לא משתלם.
מספר אפשרויות פרסום באפיק הממומן
רשת החיפוש – אולי האפיק הנפוץ ביותר כיום וזהו למעשה התוצאות בדף של גוגל כפי שהוסבר עד כה במאמר זה. כאמור: ניהול נכון ואופטימיזציה יומיומית לקמפיין עושה את הקמפיין לטוב יותר ובעלויות פחותות עבור כל קליק.
כאשר ניתן גם לשלוט בביטויים השליליים של כל ביטוי ולהגיד לגוגל באילו מילים אינני מוכן להופיע בהם בגוגל ממומן – דוגמה: מילה שמקליקים עליה הרבה וגובה ממני הרבה כסף, אך בפועל אין ממנה מכירות או היא לא משתלמת לי כלכלית – אוכל לחסום אותה אותה דרך המילים השליליות.
רשת המדיה – רשת ענפה של גוגל בה ניתן להגיע ממקורות שונים לקהל יעד פוטנציאלי כגון:
- שטחי פרסום באתרים שותפים המעוניינים להציג מודעות פרסומת של גוגל
- רימרקטינג – שיווק חוזר
- קהלים דומים – Look Alike
- על פי רשימת דיוור
רשת הווידאו – כאן נכנס תחום הפרסום ביוטיוב.
רשת השופינג – תחום יחסית חדש של מודעות הקשורות לחנויות וירטואליות – e-commerce
אפליקציות – קידום אפליקציות בחנות האפליקציות של גוגל
*נציין שיש שיטות פרסום מהרשימה הנ"ל שעובדות טוב ויש כאלה שעובדות פחות טוב בגוגל.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.