זמן קריאה: 3 דקות
בין אם אתם משלמים לחברת קידום או בין אם אתם עושים את הקידום בעצמכם, כדאי לדעת כמה דברים חשובים בקידום שיכולים להקל עליכם את העבודה ויעזרו לכם במירוץ קדימה.
הכנו במיוחד עבורכם 10 טיפים לקידום אתרים בשנת 2020, בהצלחה!
- התחום של קידום אתרים משתנה כל הזמן, עדכוני גוגל הפכו להיות דחופים יותר ויותר ויש צורך להתעדכן בכל הנושאים החמים כל הזמן מחדש, הירשמו לפורומים ואתרים שמעדכנים על עדכונים ומידע חדש על גוגל, הירשמו לקבוצות ודפים בפייסבוק – זה יעזור לכם להישאר מעודכנים. רוצים לדעת לפני כולם? הירשמו לאתרים וניוזלטרים בחו"ל – מה לעשות – ישראל היא מדינה קטנטונת, העדכונים של גוגל מגיעים קודם כל למנועי החיפוש בחו"ל ולאחר מכן מתגלגלים אלינו (כשמדובר בעדכונים שהם לא world wide), לכן אם תהיו מעודכנים מראש תוכלו גם להיערך מראש לכל השינויים שצריכים להגיע ולהקדים את כל אלו שלא מכירים אותם עדיין.
- הבסיס נשאר עדיין אותו הדבר – דאגו לתגיות טייטלים ודסקריפשנים, הם מאד חשובים לאתר שלכם, צרו מפות אתר איכותיות, דאגו שלא יהיו קישורים שבורים ודאגו לקישורים פנימיים והיררכיה נכונה בתוך האתר.
- התוכן הוא המלך – עדיין – דאגו לכתוב איכותי, למען הגולש ולא למען גוגל, מנוע החיפוש כבר מזמן במקום שהוא מבין בדיוק מה רשום, מבין אילו מניפולציות אתם מנסים לעשות עליו ויודע גם להעניש בהתאם.
תנו לגולש את מה שהוא מחפש, גולש שמוצא מה שהוא מחפש באתרכם הוא גולש שרוב הסיכויים גם ימיר לכם ללקוח ויעזור מאד בסטטיסטיקות היבשות של גוגל כמו גם בדירוגים בסופו של דבר. - קישורים חיצוניים עדיין תקפים אבל הם הרבה יותר קשים להשגה, אם פעם הייתם צריכים לקשר כמה שיותר, היום חשוב לקשר ממקומות נכונים ובאנקורים נכונים, קישורים שלא בנויים כמו שצריך גורמים נזק לאתר.
- מהירות אתר, בעידן האינסטנט יש צורך באתר שנטען במהירות שיא, כל שניה שהגולש מחכה זאת שניה אחת יותר מדיי, לכן שימו לב לדברים, היעזרו בתוספים שמקטינים את זמני ההטעינה, והעזרו באתרים שמודדים זמני טעינה, הם יכולים לתת לכם מדד לאיפה אתם נמצאים ביחס למתחרים.
- תוכנות עזרה לקידום אתרים יכולים להיות ההבדל בין אתר מצליח לאתר מדשדש, יש לא מעט תוכנות כאלה בשוק, חלקם יותר טובות וחלקם פחות, לכל אחת יתרונות וחסרונות, אני משתמש ב 2 , ZEFO ו SEMRUSH , הם בתשלום אבל שוות כל שקל.
- לא ללכת עם הראש בקיר, הרבה מקדמים ובעלי אתרים ומתעקשים לפעמים להגיע למקומות ראשונים בביטויים תחרותיים שבתאכלס לא יעילים להם למעט "כבוד" או "למי יש יותר גדול" , בפועל ישנם לפעמים ביטויים יותר קטנים ופחות תחרותיים שאם תשקיעו בהם תוכלו להגיע הרבה יותר מהר למקומות ראשונים ולהנות מאחוזי המרה גבוהים יותר, בעיקר הדבר במילים בעלי זנב ארוך לעומת מילים גלובאליות, חשוב מאד לנתח את העסק, את המילים ואת קהל היעד ולאחר מכן לעשות מחקר מקיף ולבחור את המילים הנכונות – לעיתים גם האתרים שנמצאים במקומות ראשונים הם אתרים שרוב הסיכויים גם לא תעקפו בתקופה הקרובה או בכלל (כמו אתרים ממשלתיים אתרי בתי חולים וכו') לפעמים צריך לבדוק האם השקעה במילה מסוימת באמת שווה את זה או שכדאי להשקיע במילים אחרות.
- השתמשו בתוספי מדדים לשיחות וניתוח – גוגל אנליטיקס ביחד עם תוסף שיחות כמו מסקיו יכול ללמד אתכם הרבה על הגולשים שלכם מאיפה הם מגיעים, מאילו ביטויי מפתח , את כל המידע הזה ניתן להצליב גם עם כלי ניהול האתרים של גוגל ולקבל תמונה מאד מקיפה על הגולשים, מה הם אוהבים באתר שלכם ומה פחות, ניתן גם לנתח שיחות ולהבין בדיוק מה לא עובד – או לחילופין מה כן עובד ולהטמיע בכל האתר.
- דוחות – מכירים את זה שאתם מקבלים דוח קידום בהשוואה לחודש קודם ופתאום הכל אדום? אז כן יש גם לא מעט מקרים כאלו – קידום אורגני הוא קידום שלוקח זמן, הוא מושפע מהמון דברים ורוב הזמן יש תנודות למעלה ולמטה ללא הפסקה, אז כן, יש חודשים שאתם תראו הכל ירוק ולפעמים שהכל אדום, זה תקין , זה נורמלי – מדידת הקידום היא לאורך זמן , אם אתם רואים שלאורך 4-5 חודשים ישנן ירידות – תדליקו נורה אדומה, אך אם ההשוואה אדומה רק בחודש מסויים, לא הייתי נבהל כל כך בקלות, זה דבר שכיח בתחום שלנו – המבחן האמיתי הוא בהשוואת טווח ארוך.
- האתר מדשדש? נתקעתם? תשאלו – כן זאת לא בושה, קהילת המקדמים בארץ מונה מאות אנשים נפלאים ברובם שישמחו לעזור ולתרום מניסיונם, לעיתים התשובה נמצאת מולנו, אך בגלל שאנחנו מכירים את האתר כל כך טוב אנחנו מפספסים דברים פשוטים, התייעצו, תבדקו, תחקרו. תתפלאו כל הגדולים שואלים שאלות, כולנו לפעמים נתקלים במקרים שאחרים היו שם לפנינו – הם יכולים לפתור לנו את הבעיה במהירות במקום שנסתובב סביב הזנב של עצמנו – אז אל תתביישו.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.