לאחרונה הצלחתי לשכנע לקוח גדול שלי סוף סוף לעבור לעבוד עם מספרים ייעודיים הבעלים היה מאד אנטי והתנגד לשינוי המספרים המופיעים באתר. ההתנגדות שלו נבעה מזה שהלקוחות הוותיקים שלו כבר מכירים את המספר שיש לו והחדשים – הוא רוצה שהם ישמרו את המספר הנוכחי בנייד ולא איזה מספר וירטואלי שיכול להתחלף בסופו של דבר.
רתמתי את כל מנהלי השיווק והאנשים הדיגיטליים בחברה כדי להעביר לו את זה שהוא תקוע איפשהו במחשבה מקובעת של פעם.
אעשה לכם קצת סדר כדי שתבינו למה אני מתכוון.
חברה גדולה, אפילו בינונית או קטנה עם הרבה קמפיינים צריכה דרך להבין האם הכסף שהיא שמה באמת מביא לה משהו, האם היא מחזירה את ההשקעה? (ROI – Return On Investment)
אז אפשר לשים טריגרים בגוגל טאג מנגר ואפשר לשים עמודי תודה וקודי המרה, אבל בשורה התחתונה הכי קל והכי נכון יהיה למדוד את השיחות שהגיע באמצעות מספרים ייעודיים.
לכל קמפיין המספר שלו
עסק או חברה שמבצעים שיווק ברשת בכמה אפיקים, כדאי שידעו לעקוב אחר הנתונים הללו בצורה המהירה והקלה ביותר. אם לכל אפיק שיווק תצמידו מספר אחר, תוכלו להבין ולדעת בדיוק מאיזה קמפיין הגיעו אליכם, מאיזה ביטוי ואפילו להקליט ולשמוע את השיחות של הצוות שלכם – יש המון מערכות כאלה , אני למשל עובד עם מאסקיו כבר המון שנים, ממשק נוח, המון מידע וקל.
עלויות של מספרים וירטואליים הם זניחים לעומת ההשקעות שאתם שמים בקמפיינים ואני שואל, אם אתם כבר שמים אלפי שקלים תקציב על אפיקי הפרסום שלכם, לא תשקיעו עוד 100 שקל על מספר כדי להבין האם האלפי שקלים האלה מביאים לכם משהו בכלל?
מה שקורה בפועל מאחורי הקלעים ובפרונט – ברגע שלקוח נכנס לאתר שלכם דרך אפיק פרסום מסויים המספר באתר משתנה על פי הקמפיין שהוא נכנס ממנו, זאת אומרת, אם הוא הגיע מקמפיין מפייסבוק יוצג לו מספר אחד ואם הוא יכנס מקמפיין מגוגל יוצג לו מספר שונה. אגב, לא מבטלים את המספרים הרגילים שיש לחברה, הם ממשיכים לעבוד ומי שיכנס לאתר דרך כתיבת הכתובת או לינק אחר שלא קשור לקמפיינים המספר הרגיל יוצג לו.
הבנה כיצד צוות השירות שלכם עובד
במספרים הוירטואלים ישנה אפשרות להקליט את השיחות ולנתח אחר כך למה בוצעה מכירה או למה לא בוצעה מכירה. לפעמים רק טיונינג קטן לאנשי המכירות והשירות יכולים לעשות את ההבדל בין הרבה מכירות לטיפטופים. כי גם אם הלקוחות מגיעים אליכם לנציגים, בסוף מי שצריך לסגור את העסקה הם הנציגים שמדברים איתם.
מעשה באינסטלטור שעשינו לו קידום ממומן ואורגני והיה מתלונן שאין לו מכירות, הנתונים שלנו הראו שיש המון כניסות לאתר, הוא במקומות מאד גבוהים באורגני וגם הממומן רץ ממש טוב עם אחוזי הקלקה מעולים ואחוזי המרות מאד גבוהים – אבל אחוזי המכירות היו מאד קטנים לפי מה שהוא היה אומר.
חיברנו את כל הקמפיינים למספרים וירטואליים והתחלנו לבדוק. ואכן היו המון המון שיחות ו 90% מהן גם רלוונטיות – כך שהקמפיינים עבדו מעולה, אז מה הייתה הבעיה? אחוז מאד גבוהה מהם בכלל לא ענו בטלפונים ואחוז נוסף הנציגות שענו לשיחות דיברו בחוסר מקצועיות, לא בנימוס, השיחה לא נשמעה טוב, ממש אבל, כלום לא זרם שם וזה נשמע כאילו מי שמקבל את השיחה לא ממש רוצה לתת שירות אלא יותר לחפף את המתקשר.
כשהשמענו את השיחות לבעלי החברה הוא היה בהלם. לקח לו כמה חודשים לעשות רמונט בחברה ובנציגים שמטפלים בשיחות שמגיעות והינה, מאז אנחנו לא שומעים תלונה אחת, הקמפיינים רצים מעולה, השיחות מגיעות והוא גם מוכר והרבה.
לא חובה לכל אחד
ללקוחות בסדר גודל קטן או אפילו בינוני שעושים שיווק באפיק אחד בלבד, הייתי אומר שהמעקב הזה מיותר אלא אם יש רצון לעקוב אחר השיחות של הנציגים, כי אם יש רק אפיק פרסום אחד יותר קל לעקוב אחריו עם האפשרויות הרגילות של טריגרים וקודי המרה, אבל אם אתם מפרסמים בכמה אפיקים וכמה קמפיינים בכל אפיק, זה כן יכול להיות אחלה פתרון עבורכם לצורך מעקב אחרי הביצועים של הקמפיינים שלכם והאם אתם בכלל מחזירים את ההשקעה שאתם משקיעים בפרסום שלכם.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.