לאט מעט שואלים אותי כמה זה עולה? כמה עולה קידום? אז בהקשר של קידום ממומן בגוגל, דווקא דיי פשוט – מדובר בקידום תלוי תקציב, זאת אומרת – הלקוח צריך להחליט את תקציב הפרסום על מנת לפרסם.
כמובן שזה לא רק זה.
בהנחה ואתם משתמשים בחברה חיצונית או בעל מקצוע לניהול הקמפיינים שלכם, תצטרכו להוסיף לתקציב גם את התשלום לאותו בעל מקצוע, המחירים נעים בין 500 ₪ ל 1500 ואפילו יותר ₪ לניהול קמפיין, כמובן שזה תלוי בניסיון ובגודל הקמפיין. ישנם קמפיינרים שגם לוקחים אחוזים מסך התקציב – גם זה משהו שהוא ידוע והגיוני.
כיצד קובעים מה גודל התקציב?
אם אתה מנהל את הקמפיין של עצמך ולא עברת הכשרה מתאימה מן הסתם שתזרוק איזה מספר שאתה יכול לעמוד בו ותנסה לרוץ עם התקציב הזה, לא ממליץ לך לעשות זאת, ברוב המקרים תרוק כסף סתם. כאן מגיע לידי ביטוי אחד מהחלקים היותר חשובים בניהול ובניית קמפיין ולכן יש צורך בניסיון ובנייה נכונה, כאמור בניה נכונה של קמפיין תוריד לך את העלויות לקליק ולכן גם תתל לך תוצאות יותר גבוהות לתקציב שלך או שתוכל להקטין את עלויות התקציב ולקבל תוצאות הרצויות לך.
עלות התקציב החודשי נגזר מסך הביטויים ומחירם לקליק, יש צורך לחשב בערך כמה קליקים תקבל בעבור עלות יומית, לדוגמה – אם אני מציב תקציב של 100 ₪ ביום ומקבל עליו כ 15 קליקים, אזי אני אוכל לדעת שבחודש אני אוציא כ 3000 ₪ ואקבל כ 450 קליקים (בחודש של 30 ימים), אני מדגיש כאן משהו מאד חשוב שהרבה מפרסמים לא קולטים – אנחנו מדברים פה על קליקים – לא על פניות ולא על טלפונים אלא על קליקים – אין פה שום וודאות כי אותו לקוח שהקליק על המודעה ושילמת עליה כסף יתקשר או יפנה. כאן כבר מתחיל להגיע מושג חדש שנקרא החזר השקעה – צריך לחשב כמה כסף מוציאים וכמה נכנס מאותה השקעה כדי לדעת האם אנחנו מחזירים את עלויות הקמפיין ומרוויחים ממנו או שאנחנו בסופו של דבר מפסידים ממנו ואז אנחנו צריכים לחשב אסטרטגיה מחדש.
ללקוחות חדשים בתחומים שאינם תחרותיים אני בד"כ ממליץ על כ 1500 – 2000 שקל לחודש תקציב שהולך לגוגל כמובן על זה צריך להוסיף את עמלות הניהול. לאחר שמשחקים תקופה קצרה עם הקמפיין, ניתן יהיה להעריך באופן יותר מדוייק את התקציב הדרוש על מנת להשיג הצלחה גבוהה יותר.
רוצים לדעת איך אנחנו יכולים לעזור לכם לקדם את האתר ממומן בגוגל? – קראו כאן.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.