שיווק תוכן הוא כלי רב עוצמה עבור מותגי B2B לבסס את נוכחותם בשוק ולמשוך לקוחות פוטנציאליים. עם זאת, לא כל אסטרטגיות שיווק התוכן נוצרות שוות. במאמר זה, נדון במעשים ואל תעשה של שיווק תוכן עבור מותגי B2B.
עשה – של שיווק תוכן עבור מותגי B2B
- הגדר את קהל היעד שלך
אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור בעת יצירת אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן הוא הגדרת קהל היעד שלך. הבנת הצרכים, ההעדפות ונקודות הכאב של קהל היעד שלך יכולה לעזור לך ליצור תוכן המהדהד איתם. חקור את קהל היעד שלך וצור פרסונות קונים כדי לעזור לך להתאים את התוכן שלך לצרכיו. - התמקדות בבניית מערכות יחסים
שיווק באמצעות תוכן הוא בניית קשרים עם קהל היעד שלך. אל תתמקד רק בקידום המוצרים והשירותים שלך. במקום זאת, צור תוכן שמלמד, מודיע ומבדר את הקהל שלך. תן ערך לקהל שלך באמצעות התוכן שלך, ויש סיכוי גבוה יותר שהם יתקשרו עם המותג שלך. - צור תוכן באיכות גבוהה
תוכן איכותי חיוני להצלחת אסטרטגיית שיווק התוכן שלך. צור תוכן אינפורמטיבי, מרתק ומחקר היטב. אל תמהרו ליצור תוכן רק בשביל לפרסם משהו. קח את הזמן שלך כדי ליצור תוכן שמוסיף ערך לקהל שלך. - מנף סוגים שונים של תוכן
ישנם סוגים שונים של תוכן שאתה יכול להשתמש בהם כדי ליצור אינטראקציה עם הקהל שלך. אלה כוללים פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה, סרטונים, פודקאסטים וסמינרים מקוונים. נסה עם סוגים שונים של תוכן כדי לראות מה מהדהד עם הקהל שלך. אל תפחד לנסות פורמטים חדשים ולהיות יצירתיים עם התוכן שלך. - השתמש ב-SEO כדי לשפר את התוכן שלך
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא חיונית להצגת התוכן שלך מול קהל היעד שלך. השתמש במילות מפתח וביטויים רלוונטיים בתוכן שלך כדי לעזור לו לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP). ודא שהאתר שלך מותאם למנועי חיפוש ושהתוכן שלך ניתן לשיתוף בקלות במדיה החברתית. - השתמש במדיה חברתית כדי לקדם את התוכן שלך
המדיה החברתית היא פלטפורמה מצוינת לקדם את התוכן שלך ולתקשר עם קהל היעד שלך. שתף את התוכן שלך בפלטפורמות מדיה חברתית שבהן קהל היעד שלך פעיל ביותר. השתמש במדיה חברתית כדי ליצור שיחה סביב התוכן שלך וליצור מעורבות עם הקהל שלך.
אל תעשה של שיווק תוכן עבור מותגי B2B
- אל תתעלם מהניתוח שלך
אנליטיקה חיונית למדידת הצלחת אסטרטגיית שיווק התוכן שלך. עקוב אחר תעבורת האתר שלך, מעורבות במדיה חברתית ומדדים אחרים כדי להבין את ביצועי התוכן שלך. השתמש במידע זה כדי לשנות את אסטרטגיית שיווק התוכן שלך ולשפר את התוצאות שלך. - אל תתעלם מהחשיבות של כותרות
כותרות הן הדבר הראשון שהקהל שלך רואה כשהוא נתקל בתוכן שלך. אל תתעלם מהחשיבות של כותרות. צור כותרות מושכות תשומת לב, אינפורמטיביות ורלוונטיות לקהל היעד שלך. השתמש בכותרות כדי לעורר את עניין הקהל שלך ולעודד אותם לקרוא עוד. - אל תזניח אופטימיזציה לנייד
יותר ויותר אנשים ניגשים לאינטרנט דרך המכשירים הניידים שלהם. הזנחת אופטימיזציה למובייל יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על אסטרטגיית שיווק התוכן שלך. ודא שהאתר והתוכן שלך מותאמים למכשירים ניידים. השתמש בעיצוב רספונסיבי והבטח שהתוכן שלך קל לקריאה ולניווט במכשירים ניידים. - אל תתעלם מכוחו של וידאו
וידאו הוא כלי חזק להפליא עבור מותגי B2B. אל תתעלם מהכוח של וידאו באסטרטגיית שיווק התוכן שלך. צור סרטונים אינפורמטיביים ומרתקים שמציגים את המוצרים והשירותים שלך. השתמש בסרטון כדי לספר את הסיפור של המותג שלך ולבנות קשר עם הקהל שלך. - אל תחשוב רק מכירה
שיווק באמצעות תוכן הוא לא למכור את המוצרים והשירותים שלך. מדובר במתן ערך לקהל שלך ובבניית קשרים איתם. אל תהיה מכירתי מדי בתוכן שלך. במקום זאת, התמקד בחינוך הקהל שלך ובמתן פתרונות לבעיות שלו. כאשר הקהל שלך סומך על המותג שלך, יש סיכוי גבוה יותר שהם יהפכו ללקוחות. - אל תתעלם מהחשיבות של עקביות
עקביות היא המפתח בכל הנוגע לשיווק תוכן. אל תיצור תוכן באופן ספורדי ותצפה לראות תוצאות. במקום זאת, צור לוח שנה תוכן והיצמד אליו. פרסום עקבי של תוכן באיכות גבוהה יעזור לך לבנות קהל ולבסס את המותג שלך כמוביל מחשבה בתעשייה שלך.
סיכום
שיווק תוכן יכול להיות כלי רב עוצמה עבור מותגי B2B כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים ולבנות מערכות יחסים עם קהל היעד שלהם. עם זאת, חשוב לעקוב אחר העשה ואל תעשה של שיווק באמצעות תוכן כדי להבטיח שהאסטרטגיה שלך אפקטיבית. הגדירו את קהל היעד שלכם, צרו תוכן איכותי, נצלו סוגים שונים של תוכן, השתמשו ב-SEO ובמדיה החברתית כדי לקדם את התוכן שלכם, ועקוב אחר הניתוחים שלכם. אל תזניח את האופטימיזציה לנייד, את חשיבות הכותרות, את כוחו של הווידאו, את העקביות, ואל תהיה מוכר מדי בתוכן שלך. על ידי ביצוע ההנחיות האלה, אתה תהיה בדרך ליצירת אסטרטגיית שיווק תוכן מוצלחת עבור המותג B2B שלך.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.