אז החלטתם לכתוב מאמר לקידום האתר שלכם? מעולה! מחשבה נכונה! אבל איך עושים זאת נכון? איך כותבים מאמר קידום אתרים שיהיה נכון ואיכותי מבלי למרוח ולשעמם? כתבנו לכם כמה טיפים לעזרתכם! קדימה!
טבעי זה הכי הכי!
נתחיל מזה שתפסיקו לחשוב על קידום האתר שלכם כמשהו שרק המכונה של גוגל רואה, תבינו, גוגל כבר מזמן מנוע חיפוש מתוחכם שמדמה מאד בן אנוש רגיל, אז נכון, לא הכל מושלם ויש לא מעט באגים, אבל עדיין – הוא מאד קרוב לשם. לכן – תתחילו לחשוב על הגולשים שלכם – תכתבו תוכן איכותי שיעניין אותם, תוכן שיגרום להם לקרוא, לשתף ולהגיב עליו, תכתבו תוכן שיגרום להם להישאר באתר שלכם זמן רב ולהמשיך לקרוא עמודים אחרים או לצפות בסרטוני וידיאו, ככה גם תשיגו מאמר קידום אמיתי!
מילות מפתח – אין יותר דחיסה
אם פעם מילות מפתח היו מדורגות על פי דחיסתם בטקסט, אז היום הדבר לא נכון, ההמלצה היא שהמילה המבוקשת לקידום תופיע בהתחלת המאמר, ואפשר גם שתופיע עוד כמה פעמים, ניתן להשתמש גם בביטויים נלווים או בחיבורים מסויימים עם מילת המפתח, הכל הולך – חשוב שהמילים יהיו קשורים לטקסט באופן טבעי ולא יראה כאילו בכוח מנסים להכניס אותם לשם. לדוגמה – אני לא אתחיל לכתוב עכשיו בכל כמה משפטים – איך כותבים מאמר קידום אתרים בלי קשר לכלום בטקסט – כיוון שדבר כזה יראה לא טבעי ולא איכותי, אומנם פעם זה היה משהו שהיה מקובל, כיוון שמנוע החיפוש היה "טיפש" לא ממש הבין את התחבירים של המשפטים – היום המצב שונה וגוגל מזהה בקלות תחבירים ומבין אם מנסים לעשות עליו מניפולציות.
מה הכמות הנכונה של מילים?
שאלה שעולה המון היא מה הכמות הנכונה של מילים לצורך מאמר קידום – אז זה לא איזה מידע חקוק באבן, אם אתם כותבים על נושא מסויים ואתם מצליחים להעביר את כל המידע עליו ב 200-300 מילים אז בסדר גמור, אין פה איזה משהו שאומר שאם תחזרו על המשפטים שוב פעם בוריאציות נוספות כדי להגיע למספר מסויים של מילים גוגל ידרג אתכם יותר גבוה ממי שירשום מתומצת ולעניין – להפך – טבעי! כמו שכתבנו לפני.
ההמלצה היא להגיע ל 450-500 מילים מינימום ובנושאים מורחבים האפשרות היא להגיע לגם ליותר – זכרו לא לכבס את המידע ולא להציג יעד של כמות מילים רק בשביל הכמות.
מאמר אחד ארוך או כמה מאמרים קטנים?
כאשר רושמים על נושא מסויים בעל תת נושאים ניתן לכתוב אותו בכמה אופנים – ניתן לכתוב את הכל בעמוד אחד ביחד עם תוכן עניינים, כותרות ופסקאות וניתן לפרק את המאמר לכמה עמודים? אז מה נכון? גם כאן אין משהו שהוא צודק או לא צודק, או נכון או לא נכון – אם הנושא בעל מילות מפתח רבות שאתם הייתם מעוניינים לקדם באתר שלכם, הייתי ממליץ לפרק את המאמר לכמה מאמרים – כל עוד לכל מאמר יהיה מספיק בשר (כ 400 מילים) , אז יהיה יותר קל לקדם את הביטויים, אם אנחנו ניתן לכל עמוד 1-2 ביטויים לקידום.
כותרות נכונות
הקפידו לכתוב כותרות נכונות, כותרת H1 שתדבר על הנושא הראשי במאמר וכותרת H2 לתתי נושאים – כדאי לשים פעם אחת את הביטויי בכותרות. וניתן להשתמש גם בכותרות H3, H4.
טייטלים ודסקריפשנים
ההמלצה היא לשים את הביטויים שאתם רוצים לקדם בטייטל ובדסקריפשן – שימו לב ! אם זהו מאמר משלים או מאמר מרחיב לנושא אחר שאתם כבר מקדמים ההמלצה היא לא לרשום ביטוי מפתח שאתם כבר מקדמים בעמודים אחרים כיוון שתגרמו לגוגל בלבול, הייתי משתמש בביטויים הללו לא כביטויים נקיים אלא עם אותיות חיבור כדי להפחית את הרלוונטיות שלו והייתי מקשר מאותו מאמר בביטויים הרלוונטיים לעמוד הרלוונטיים
קישורים פנימיים
דאגו לקישורים פנימיים למאמרים שלכם – גם בתפריטים וגם במאמרים אחרים, כמו כן מהמאמר עצמו כדאי לקשר לעמודים רלוונטיים אחרים.
יש לכם מאמרים שקשורים לאותו נושא או מרחיבים אותו? מעולה – תקשרו מהמאמר, אפשר גם הפוך, אם יש מאמר ישן באתר שאתם עכשיו רושמים לו הרחבה או עדכון – אתם יכולים לקשר מהישן לחדש. כמו כן אם יש אתרים חיצוניים שנותנים הרחבה לנאמר או תומכים בו – ניתן ואפילו כדאי לקשר אליו – גוגל אוהב שאתם מרחיבים לגולשים את האופקים ואת הידע – ההמלצה אבל לקשר רק לאתרים סמכותיים וחזקים ולא לאתרים מפוקפקים.
להשתמש בתמונות ווידיאו
אחד מהדברים שגולשים אוהבים זה ויזואליות טובה – השתמשו בתמונות רלוונטיות וגם בסרטוני וידיאו שיכולים להרחיב את הפרטים לקוראים, צפייה בוידיאו יכולה גם להאריך את כמו זמן השהיה באתר – מה שיראה לגוגל כי התוכן רלוונטי וטוב לגולש.
איך כותבים מאמר קידום אתרים לצורך קישורים חיצוניים
אם אתם כותבים מאמרי קידום לאתרים חיצוניים לצורך החלפת קישורים / לקבל קישור לאתרכם – הכללים הללו תקפים גם לכאן, כאן רק כדאי לחשוב על איך לקשר אל האתר שלכם באופן נכון וטוב בלי סכנה לעונשים מגוגל – על זה נכתוב במאמר נוסף בהמשך.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.