זמן קריאה: 3 דקות
רשת האינטרנט גדלה מיום ליום מזה 20 שנה כבר, אתרים נפתחים וצצים כמו פטריות לאחר הגשם, דפי אינטרנט נבנים בלי סוף ושטף המידע זורם ללא הגבלה וברוב המקרים גם ללא פיקוח.
בעקבות הביקוש נוצר השירות ניהול מוניטין או בשמו השני ניהול תדמיתי, המטרה, לדחוק את כל הפרסום השלילי על האדם או בית העסק כמה שיותר למטה, רוב הגולשים שמחפשים במנוע החיפוש גוגל מחפשים בעמוד הראשון והשני, מעטים מאד הגולשים שממשיכים הלאה ומחפשים גם בדפים 3 ומטה, לכן הפתרון המהיר של ניהול מוניטין הינו לייצר כמה שיותר מוניטין חיובי על בית העסק או האדם ולטפח אותו לאורך זמן כך שכל המוניטין השלילי ישקע למטה, לעיתים ניתן גם לפנות לכל מיני אתרי אינטרנט שבהם מפורסמים הביקורות/ההשמצות ולבקש הסרה שלהם, לעיתים תוך איומים בתביעות משפטיות של דיבה, לפעמים זה עוזר ולפעמים לא, אם קיימת עילה, ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש פיצויים וכמובן את מחיקת החומרים, אך רוב האנשים דואגים למוניטין החיובי שיגרום לשלילי לשקוע.
במידה וכל המוניטין השלילי הינו מוניטין מהעבר שאינו מתחדש – דהינו היום המצב שונה ואין פרסומים שליליים חדשים, ניתן לאחר סיום העבודה על המוניטין להפסיק את השירות ולהמשיך כרגיל, אך לעיתים מדובר בעסק שמייצר גם מוניטין שלילי תוך כדי עבודה, לעיתים ללא כוונה או לפעמים בשל חוסר תקשורת נכון מול לקוחות או מתחרים שמבצעים מוניטין שלילי, עסק כזה יצטרך כל הזמן לעקוב ולדאוג למוניטין חיובי כדי לא לפגוע במותג שלו דרך הרשת, לעסקים גדולים שעובדים מול המון לקוחות מאד מומלץ לשכור שירות כזה ברמה החודשית, כדי לטפל במוניטין שלילי ולטפח את החיובי, בסופו של דבר לרשת יש חלק גדול מאד באיך המותג שלך נתפס בעיני אנשים, לטוב ולרע.
ווב-קלאב מתמחה בניהול מוניטין ברשת האינטרנט, בנייה תדמיתית נכונה, אנחנו נבנה לך קידום חיובי איכותי שידחוק את המוניטין השלילי למטה ונדאג לטפל בנושא מול האתרים המפרסמים, חלק מההתמחות שלנו נקראת בהגהה המקצועית "סינגלים חברתיים" מטרתה ליצור תהודה חיובית ברשת ברשתות חברתיות שעוזרות הן בהביט של חיזוק המוניטין והן בהביט קידום האתר עצמו במנוע החיפוש גוגל – לשמיעת פרטים נוספים – צרו קשר עוד היום.
דוגמאות למוניטין שלילי
כמוני כמוך
בטח גם לכם קרה שחיפשתם את השם שלכם בגוגל, רוב האנשים בדרך כלל מקבלים את כל הפרופילים של הפייסבוק/ גוגל פלוס, אולי כל מיני פרופילים בפורומים שכתבתם למיניהם ולעיתים גם תמונות שהעלאתם הנושאים את שמכם, אך לפעמים זאת יכולה להיות בעיה לא קטנה, זוכרים את התמונה ההיא מהטיול? זאת שהייתם בני 18 בטיול לפני צבא, השתכרתם לגמרי וצילמו אותכם חצי ערומים קופצים לתוך מזרקה, אז כשמחפשים את השם שלכם התמונה הזאת קופצת פתאום. ואולי לפני כמה שנים טובות הסתבכת בפרשיה מסויימת, גם אם לא הורשעת , גם אם לא היה כלום, הכתם נמצא שם, בתוך האינטרנט, בין הדפים הרבים , חיפוש קליל יכול להוציא הרבה רפש, רק צריך לדעת מה לחפש ואיך. כמעט לכל אחד מאיתנו יש שלדים בארון או דברים שהיינו מעדיפים לקבור ושלא יצוצו כאשר מחפשים מידע עלינו, היום כל מעסיק לפני שקורא לראיון עבודה עושה עבודת שטח קצרה, בודק על המועמד ברשת, מחפש את שמו ברשתות החברתיות, רואה עם מי יש לו הכבוד והאם כדאי בכלל להזמין אותו לראיון עבודה, אנשים רבים כלל אינם מודעים לעניין ולא מבינים מדוע הם שולחים כל כך הרבה קורות חיים אבל אף אחד לא חוזר, יכול להיות שזה קשור גם למה שמוצאים עליכם באינטרנט.חברות
סוג נוסף של מוניטין שלילי שניתן למצוא ברשת הוא בנוגע לחברות ולשירותים של עסקים או נותני שירות, היום בעידן האינטרנט כאשר לקוח מקבל שירות לא טוב או כאשר יש קצר בתקשורת בין הלקוח לנותן השירות, אחת מהאפשרויות שנמצאות בידי הלקוח הינה לספר אודות החוויה הלא טובה שלו מול נותן השירות או החברה וכך הוא מוציא את זעמו בפורומים, רשתות חברתיות, בלוגים למיניהם בתחום ואיפה שהוא רק יכול, כאשר יש לא מעט לקוחות כאלו העסק יכול להיות בבעיה, כאשר מחפשים את השם של העסק או נותן השירות ומחפשים המלצה, מקבלים דפים על גבי דפים של חוות דעת שליליות, השמצות ותלונות, האם תלך ותקנה בעסק כזה? האם תעשה עסקים עם נותן שירות כזה? ספק מאד גדול. עם השמצות אלה אין להם כל שחר עדיין הם נראות שם ולא משרתות את מוניטין העסק – באז שלילי יכול להיות גל שהורס מהר בניה רבת שנים של מוניטין והשקעה בשם הטוב של העסק שלנו – כפי שאנו רוצים ומעוניינים שקהל היעד שלנו יכיר ויחווה. בלא מעט מן המקרים ההשמצות הללו מקורם גם בניהול מוניטין שלילי, חברות ששוכרים אותם על מנת לבצע מיתוג שלילי למתחרים, אך יש גם מקרים רבים שהביקורות אותנטיות ואמיתיות, הבעיה היא שגם אם בית העסק או נותן השירות בסופו של דבר התיישר ולמד מהטעויות שלו, תיקן את דרכו ועכשיו עושה את הדברים בצורה הטובה ביותר, עדיין את הביקורות השליליות וההשמצות ניתן למצוא בקלות באמצעות חיפוש על שם העסק או נותן השירות מה שגורם לאי נעימויות וברוב המקרים גם להפסד כלכלי כבד.מהו ניהול מוניטין באינטרנט וכיצד ניתן למחוק אזכורים שליליים
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.