זמן קריאה: 3 דקות
עדכון גוגל באפריל הקרוב כבר יוצא לדרך…
כל מי שמנהל אתר אינטרנט ומחובר לכלי ניהול האתרים של גוגל קיבל לאחרונה הודעות מגוגל לגבי בעיות תאימות באתר לגולשים דרך מכשירים ניידים וטאבלטים, גוגל השקיעה לא מעט משאבים על מנת לשלוח לכל האתרים דוח ליקויים, כמובן שכולם קראו, הנהנו עם הראש, סגרו והמשיכו הלאה, אז החדשות הן שרק דחיתם את הקץ, גוגל הודיעו כי החל מה 21 לאפריל יעודכן אלגוריתם החיפוש שלהם בכל העולם וכעת מדד התאימות לניידים וטאבלטים ישחק בו תפקיד מכריע, אתרים שיהיו מותאמים למכשירים ניידים וטאבלטים יקבלו עדיפות בתוצאות החיפוש על פני אלו שלא מותאמים בחיפוש באמצעות מכשירים ניידים וטאבלטים. בכך גוגל נותנת את החותמת האחרונה לדבר שכבר ידוע בשנתיים האחרונות והינו עובדה מוגמרת, היום קרוב ממחצית הכניסות לאתרי האינטרנט הן דרך מכשירים ניידים וטאבלטים, בחלק מהאתרים הנתון הזה אפילו גדול יותר וצפוי לגדול אף יותר בשנים הבאות, גוגל אשר שמה לעצמה כאבן דרך את חווית המשתמש לפני הכל, הפצירה בשנה האחרונה ופיזרה רמזים כי ההתאמה לניידים היא חלק בלתי נפרד מחווית משתמש שהיא מצפה מבעלי האתרים להביא לגולשים. אכן הדד ליין שגוגל קבעה קרוב מאד ויש להניח כי לא כל בעלי האתרים יספיקו לבצע את ההתאמה הנדרשת, חלקם אפילו בינתיים יזנחו את ההתאמה הזאת בשל עלויות כספיות ויבדקו מה התוצאות של המהלך הזה על האתר שלהם ועל כניסות הגולשים, מה שבטוח, גם אם ההשפעה לא תהיה מידית, יש להניח שבטווח הארוך אתרים שלא יהיו מותאמים יאבדו חלק מאד משמעותי מכמות הגולשים שמגיעה דרך מנוע החיפוש. אז כיצד נדע האם האתר שלנו מוכן לעדכון של גוגל? קודם כל, אם אתם מחוברים לכלי ניהול האתרים של גוגל, קיבלתם הודעות בנושא ואתם גם מוזמנים לבדוק זאת בעצמכם – היכנסו ל "תנועת חיפוש" ומשם ל"התאמה לשימוש בנייד", במידה והאתר שלכם מוכן, תקבלו הודעה כי לא נמצאו ליקויים, במידה וגוגל כן מצאו בעיות, הם יציגו לכם שם את רשימת השגיאות, רשימת הדפים עם השגיאות וגם הסברים כיצד לתקן זאת. במידה ואינכם משתמשים בכלי ניהול האתרים של גוגל, תוכלו להשתמש בכלי מיוחד שגוגל שחררו בשביל הבדיקה , כתבו את כתובת האתר ותקבלו את רשימת השגיאות.קיבלתי רשימת שגיאות, מה עכשיו?
במידה ובבדיקה שלכם מצאתם כי יש ליקויים בהתאמה כדאי ורצוי להעביר את רשימת השגיאות למי שבנה לכם את האתר על מנת לקבל הצעת מחיר מסודרת לתיקון הליקויים, שימו לב, לעיתים במערכות ישנות ומסורבלות, עלות התיקונים יכולה אף להגיע לעלות אתר חדש, לכן לעיתים כדאי לשקול מעבר למערכת חדשה , מותאמת ומודרנית יותר וכך להרוויח מכל הבחינות, גם התאמה , גם אתר חדש וגם חווית משתמש טוב יותר עם אפשרות טובה ונכונה יותר לקידום האתר כלומר גוגל יקירו בו לאור שינויי הקוד הקיימים במערכות מתקדמות ובהתאם לכך זה מתבטא בדרוג האתר שלכם ממש בפועל כאשר גולש/לקוח פוטנציאלי מחפש מוצר או שירות שאתם מספקים – ואחרי הכל לשם כך מלכתחילה הקמתם אתר- לא כך?!.מהם האפשרויות בהתאמה לניידים?
בתחום אתרים לניידים וטאבלטים ניתן להבחין בשלושה סוגי אתרים.אתר רספונסיבי.
אתר רספונסיבי הוא אתר שנבנה כך שהמערכת מזהה מאיזה מכשיר הגולש מגיע ומה גודל המסך שהוא משתמש ומתאימה את האתר לגודל המתאים של מכשיר הגולש, כך הגולש מקבל את כל המידע בצורה נוחה למסך שלו – החיסרון בשיטה זאת היא שלעיתים אתרים עם חומרים רבים יציגו דפים שיש לגלול בהם לא מעט כלפי מטה כדי להגיע לכל המידע. אתר רספונסיבי הינו הסוג המומלץ על ידי גוגל.אתר מותאם
אתר מותאם הינו אתר שנבנה במיוחד עבור פלטפורמה של מכשירים ניידים וטאבלטים, הוא יכול להיות בכתובת של סאב דומיין כגון: mobile.webclub.co.il או כתיקיה, ברגע שהגולש נכנס לאתר שלכם והמערכת מזהה כי הוא משתמש במכשיר נייד או טאבלט היא מעבירה אותו לאתר המותאם. היתרון באתר מותאם על האתר הרספונסיבי הוא האפשרות לשליטה על הכל, בעוד אתר רספונסיבי רק משנה את התצוגה של האתר לפי גודל המסך, אתר מותאם יכול להשתנות גם עיצובית, לטעון תמונות וקבצים קטנים יותר מה שגורם לזמן טעינה מהיר יותר, ניתן גם להציג רק חלק מהתוכן ולא את כולו וכך למנוע מהגולש את הגלילה המיותרת – פשוט מציגים לו את הדברים הכי רלוונטיים וגורמים לו לחוית משתמש טובה יותר. החיסרון הגדול באתר מותאם הינו דווקא בתחום הקידום – בעיית שכפול תכנים, מכיוון שמדובר בכתובת שונה המציגה את אותו התוכן של האתר, ישנה בעיה של שיכפול תוכן שיש לפתור באמצעות תכנות נכון וחסימת האתר המותאם לסריקה על ידי גוגל. בניה לא נכונה יכולה לגרום לבעיות שכפולים קשות מאד ופגיעה קשה בדירוגי האתר.אתר מותאם תוכן
אתר מותאם תוכן הינו אתר שמציג תוכן שונה מהאתר הראשי, המערכת מזהה כי הגולש הגיע דרך מכשיר נייד או טאבלט ומתאימה את התוכן כך שתציג לו תוכן חדש ייחודי עבור גולשים מניידים וטאבלטים. כיום המערכות הכי נפוצות הן האתרים הרספונסיבים כאשר אתרים מותאמים משתמשים בהם בעיקר לדפי נחיתה ומיני סייטים לקמפיינים בגוגל או כאופציה לאתרים שרוצים להציג תוכן מותאם ועלות ההתאמות לרספונסיבי פשוט יקר מדיי עבורם. אז הינה, עוד עדכון גדול של גוגל בפתח, אנחנו מקווים שלמדתם ממאמר זה כיצד לעבור את העדכון בשלום, אם יש לכם שאלות בנושא או אתם רוצים ייעוץ, נשמח לעמוד לשירותכם , לייעץ ולעזור לכם ללא התחייבות וללא עלות, צרו איתנו קשר ונשמח לייעץ לכם.אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.