עשרת החיפושים המובילים בישראל ב 2014
- זגורי אימפריה.
- פיקוד העורף.
- מונדיאל 2014.
- להיות איתה.
- מתים לרגע.
- האח הגדול 6.
- רמזור.
- מזג האוויר.
- משחקי השף.
- אייפון 6.
שינויי אלגוריתם של גוגל
והיו גם שינויים אלגוריתם משמעותיים בגוגל – יש לציין כי התאריכים מתייחסים להכרזות גוגל להוצאת העדכון, העדכונים יוצאים קודם בגוגל COM ואחר כך עוברים בהדרגה לשאר הארצות.
- ב- 06.02.2014 גוגל שחררה עדכון LAYOUT 3 , שפגע בעיקר באתרים עם באנרים ופרסומות רבים מעל החלק העליון של התוכן (above the fold).
- ב- 16.05.2014 גוגל שחררה עדכון PAYDAY LOAN 2.0 , כוון בעיקר לשאילתות שהציגו תוצאות ספאמיות ואתרי ספאם.
- ב- 19.05.2014 גוגל שחררה את עדכון פנדה 4, פגע באתרים עם תוכן רדוד / תוכן משוכפל או תוכן באיכות נמוכה, נתן יותר עדיפות למותגים.
- ב- 12.06.2014 גוגל שחררה עדכון PAYDAY LOAN 3.0, כוון בעיקר לאתרים ספציפיים שהציגו ספאם ולא הושפעו מהעדכון הקודם של 2.0.
- ב- 28.06.2014 שמועות כי גוגל זונחת את קוד authorship שמציגה את התמונה בקטן ליד תוצאות החיפוש, למרות שישנם כמה דעות בנושא , חלקם טוענות כי גוגל עדיין נותנים עדיפות למי שמשתמש בקוד למרות שאינה מציגה את התמונה ליד התוצאות, אין לך שום אישור מגוגל או מחקר סמכותי שמראה הבדלים משמעותיים בין מי שמשתמש בקוד למי שלא.
- ב- 24.06.2014 גוגל שחררה את עדכון PIGEON, העדכון מכוון לתוצאות מקומיות מבוססות מיקום ואזורים, בישראל העדכון הזה קצת פחות נראה לעין, אבל לאחרונה מתחיל לקבל תאוצה.
- ב- 06.08.2014 גוגל שחררה את עדכון HTTP/SSL , ובמקביל מודיעה כי אתרים מאובטחים יקבלו עדיפות במנוע החיפוש ובדירוגים.
- ב 28.08.2014 גוגל מאשרת ומסירה את קוד authorship, לאחר כחודשיים של שמועות וכמה פעמים שהתמונות הוסרו וחזרו, תמונות הפרופיל מוסרות סופית מהתוצאות חיפוש ליד כתובת האתר.
- 23.09.2014 גוגל שחררה את עדכון פנדה 4.1, עדכון המשך לפנדה שמכוון לתוכן כפול/רדוד/תוכן משוכפל, הוריד קצת את העדיפות למותגים, אך עדיין בשאילתות חיפוש משמעותיות מותגים ממשיכים לשלוט, העדכון הזה נכנס לפעולה מאד לאט והשפיע מאד על תוצאות חיפוש בארץ ובעולם במשך זמן רב.
- 17.10.2014 גוגל שחררה את עדכון פינגווין 3, לאחר יותר משנה מהעדכון האחרון של פינגווין, גוגל משחררים עוד עדכון שמטפל בבעיות הקישורים, קישורים לא איכותיים, קישורים ספאמיים, פוטרים ועוד, בארץ העדכון הזה השפיע יותר מבחו"ל, מי שעקב אחר תוצאות החיפוש יחל לראות במשך שבועות שלמים תוצאות בביטויים מסוימים שמשתנות בכל שעה ובכל יום עד להתייצבות וסיום העדכון.
– תורגם מאתר מוז – http://moz.com/google-algorithm-change
קידום ממומן
גם בתחום הקידום הממומן גוגל ביצעה לא מעט שינויים, המשמעותיים ביותר הינם האפשרות לבחור מתחרה ולהגדיר שההצעת מחיר שלך תהיה תמיד מעליו, זניחת הביטוי המדויק [exact match] ועוד עדכוני מערכת ושינויים גרפיים.
ממשק האנליטיקס קיבל עדכון מאד גדול, יכולת להתממשק עם כלי ניהול האתרים של גוגל, הצגת מידע מורחב אונליין ואפילו מידע הקשור ל SEO.
במבט קדימה ל 2015.
אז מה חדש בעולם הקידום בשנת 2015 אתם שואלים?
- גם השנה התוכן הולך להיות המלך, אתרים בעלי תוכן איכותי ומקורי, עשירים בתמונות ווידיאו יקבלו עדיפויות בגוגל.
- "סיגנלים חברתיים" יתחזקו יותר, אתרים בעלי באז ותהודה ברשת, יקבלו מיתוג חזק יותר בגוגל, כאשר למיתוג יש קשר ישיר למיקומים במנוע החיפוש.
- "חיפושים לוקאליים" וממוקדים יקבלו תאוצה גדולה יותר, הגולשים מתחילים להפנים כי תוצאות חיפוש ממוקדות יביאו להם תוצאות טובות יותר ואת המידע שהם רוצים מהר יותר.
- קישורים עדיין ימשיכו להיות חלק משמעותי בעולם הקידום, אך כמובן יש צורך בבניה נכונה ועבודה על פי ההנחיות המפורשות של גוגל.
- UI וחווית גלישה ימשיכו להתחזק ולקבל עדיפויות, גוגל מראים את זה גם בהתייחסות שלהם לכל האתרים המותאמים למובייל, לאתרים המאובטחים, אתרים שנטענים מהר, המטרה לתת חווית גלישה אולטימטיבית לגולש.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.