אחת מפלטפורמת הפרסום הגדולה בעולם נכון להיום היא גוגל, בין אם זה קידום בתשלום או בחינם, קידום אורגני או ממומן, מיליוני גולשים מחפשים בכל עת שירותים ועסקים בגוגל ונחשפים לתוצאות החיפוש, בין אם בתשלום או באופן אורגני.
גוגל שרוצה להיות תמיד מאגר המידע העדכני והרלוונטי ביותר לגולשים נתנה בעצם כלי עצום לבעלי העסקים והשירותים ולא רק נתנה, היא חילקה – בחינם! , עכשיו אתם רק צריכים להבין איך הכלי הזה יכול לעזור לכם ואיך הוא אחת מפלטפורמות הפרסום החינמיות היעילות ביותר שיש היום!
מהו כרטיס עסק בגוגל?
כרטיס עסק בגוגל הוא בעצם כמו מיני סייט, אתר קטן שמכיל את כל המידע על העסק שלכם, עכשיו קבלו משהו מאד נחמד, גם אם לא פתחתם את כרטיס העסק, יש סיכוי מאד גדול שאתם כבר נמצאים שם ויש כרטיס פתוח, רק לא על שמכם, אלא על שם המקום או העסק, או המיקום שלכם – גוגל אוספת מידע כל הזמן מהגולשים, לאן הם מנווטים, איפה הם מבקרים, מה הם מחפשים, על פי כל המידע הזה היא בונה פרופיל של כל משתמש וכל עסק, לכן אם גוגל רואים שיש מקום שהגולשים מבקרים בו, היא בודקת את המקום הזה, היא מצליבה מידע ברשת היא מחפשת מה יש באותה הכתובת ובהתאם גם פותחת כרטיסי עסק – מכיוון שגם איסוף המידע מוגבל עדיין והם לא יכולים לדעת הכל, כרטיס העסק הזה מאד מוגבל ונותן מידע מאד ראשוני ומוגבל על העסק או השירות, לכן – וזאת גם אחת הסיבות לפתחת הכרטיס – כאשר תפתחו כרטיס עסק על שמכם ועל שם העסק שלכם – תוכלו להרחיב את מאגר המידע על העסק והשירותים שלכם, תוכלו לעדכן שעות פתיחה, לעדכן מבצעים, תמונות, סרטונים ובעצם לתת הרבה מידע לגולשים שמחפשים אתכם או שירות כמו שלכם, פתיחת כרטיס עסק גם תציב אותו בגוגל מפות עם הכתובת והמדע הרלוונטי לגולש. וכל זה בחינם כן? – אינטראקציה מול לקוחות קיימים וחדשים בחינם! לפתיחת דף עסקי בגוגל – https://www.google.com/intl/iw_il/business/, יש להיכנס עם חשבון גוגל ולעקוב אחר ההנחיות – הרישום מאד נוח וקל.
אז מה ניתן לעשות בדף העסק שלי?
אז בואו נעבור בקצרה על התפריט שיש לכם מצד ימין בגוגל עסקים שלכם (צד שמאל כאן בעמוד).
- מתחילים עם דף הבית – עמוד הבית הוא העמוד הראשי של עמוד העסק – כאן בעצם תראו תקציר של כל האפשרויות שיש בתפריט, מעדכונים ללקוחות ועד ביצועי העמוד שלכם וביקורות.
- פוסטים – בעמוד פוסטים תוכלו לכתוב פוסט עדכון קצר ללקוחות שלכם, תוכלו לספר על אירוע, על מוצר חדש או מבצע, להוסיף תמונה לפוסט או להעלות סרטון כולל גם קישורים לאתר שלכם.
- מידע – בטאב זה תמצאו בעצם את כל המידע על העסק שלכם – כתובת, אזורי שירות, שעות פתיחה, טלפונים, אתר אינטרנט, מוצרים, שירותים, תיאור ותמונות – כאן בעצם הפנים של העמוד העסקי שלכם בגוגל באמצעות המידע הזה הגולשים ימצאו אתכם ויראו את שעות הפתיחה, הטלפונים ושאר המידע שאתם רושמים כאן.
- תובנות – אין כמו קצת סטטיסטיקה – כאן תוכלו למצוא איך הגולשים נחשפו לעמוד העסקי שלכם, באילו מילות מפתח הם נחשפו אליכם והאם הם ביצעו פעולה בעקבות חשיפה זאת, האם הם התקשרו, ניווטו או יצרו איתכם קשר באופן מסוים.
- ביקורות – כאן תוכלו למצוא את כל הביקורות שנכתבו על העסק שלכם ועל השירותים שאתם נותנים, שימו לב לאחר שתפתחו את עמוד העסק שלכם ותמלאו אותו כמו שצריך, טאב הביקורות יהיה אחד הטאבים החשובים ביותר כאן, באמצעותו תוכלו לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם ולהקשיב להם ולצרכיהם. טאב זה מצריך הרחבה ולימוד יותר משמעותי ובמיוחד בשביל זה כתבתי מאמר תוכן מקיף על ביקורות גוגל, תוכלו לקרוא אותו וללמוד עוד על ביקורות ואיך מטפלים בהם באופן הנכון ביותר.
- שליחת הודעות – מעוניינים לקבל הודעות מהלקוחות שלכם ישירות לטלפון שלכם? זהו שירות יחסית חדש, באמצעות התקנת אפליקציה ייעודית וחיבורה לעמוד העסקי שלכם תוכלו לקבל הודעות ישירות לנייד מהלקוחות שלכם בדיוק כמו במסנגר של פייסבוק.
- תמונות – כאן תוכלו להעלות תמונות של העסק שלכם, של השירותים שלכם, תוכלו להעלות סרטונים, תמונות 360 ועוד, כרטיסים בעלי תמונות מקבלים חשיפה גדולה יותר וגולשים לוחצים עליהם יותר כיוון שהם יותר בולטים.
- מוצרים – יש לך מוצרים שאתה מוכר? זה המקום, כאן תוכל להוסיף את רשימת המוצרים שלכם ולהציגם לגולשים בחינם!
- שירותים – כאן אנחנו נוסיף את רשימת השירותים שאנחנו נותנים, זה יעזור לגוגל לחשוף את כרטיס העסק שלנו לגולשים שמחפשים שירות מסוים ולא דווקא את העסק שלנו, במידה וגוגל יחשוב שהעסק שלנו הכי רלוונטי לחיפוש של הגולש, הוא יציג להם את כרטיס העסק שלנו – לכן כדאי לחשוב טוב טוב ולבחור את הקטגוריות הנכונות עבורנו – כדי שהעסק שלנו ייחשף ללקוחות פוטנציאליים שיש סיכוי הכי גדול שיפנו ולא לסתם גולשים שמחפשים שירותים שאנחנו לא נותנים או שהם לא לב העסק שלנו.
- אתר – אין לכם אתר קיים? גוגל מאפשרים לך לבנות אתר דרך המערכת שלהם! אז כן, זה לא בדיוק וורדפרס ואין לכם שליטה על כל הדברים שצריך בשביל לקדם אותו כמו שצריך, אבל אם זה סתם בשביל הלוק – זה יכול לעזור, מעבר לזה אני הייתי ממליץ על בניית אתר תדמית כמו שצריך – ייעודי או חנות כמובן במידה ואתם חנות וירטואלית.
- משתמשים – יש לכם עובדים שיכולים לנהל את העמוד העסקי שלכם? מעולה! תנו להם הרשאות גישה לכרטיס העסק דרך משתמשים, זה יכול להיות גם חברת קידום או חבר.
- יצירת מודעה – ישלח אתכם לגוגל אדוורדס לצורך פרסום ממומן בגוגל – זה כבר סיפור אחר, לא ממליץ לכם לעשות את זה לבד, אלא להשתמש בבעל מקצוע.
- ניהול מיקומים – במידה ויש לכם כמה עסקים או כמה מקומות תוכלו לפתוח כמה מיקומים על אותו הכרטיס ולנהל אותם ביחד.
לסיכום
כרטיס עסק בגוגל הוא מוצר חובה היום לכל בעל אתר או נותן שירות, בין אם יש לו אתר באינטרנט או אין לו, באמצעות כרטיס העסק ניתן לבנות דף עסקי בגוגל שייחשף ללקוחות קיימים ופוטנציאליים שמחפשים את העסק שלכם או השירות שלכם, באמצעות העמוד הזה תוכלו לנהל את כל המידע על העסק שלכם בגוגל ולקיים אינטראקציה מול הגולשים והכל בחינם!
זקוקים לעזרה בפתיחת כרטיס עסק בגוגל? רוצים לדעת עוד? צרו איתי קשר ואשמח לעזור.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.
תוכן שיווקי || מדיניות שימוש באתר