כמה טיפים לטיפול בביקורות גוגל
- פתחו כרטיס עסק בגוגל – גם אם אין לכם אתר על מנת לנהל את הביקורות ואת העסק שלכם באינטרנט בצורה טובה יותר כדאי מאד לפתוח כרטיס, ככה תוכלו לעדכן שעות פתיחה, לכתוב על השירותים שלכם, להעלות תמונות ועדכונים וגם לנהל את הביקורות! – כתבתי מאמר על כרטיס עסק בגוגל ומה ניתן לעשות בו מעבר לביקורות.
- הגיבו לכל ביקורת – אחת מהדרכים לתקשר ולהתחבר ללקוחות שלכם היא באמצעות התגובות בביקורות, גם לטובה וגם לרעה – בביקורות טובות תגידו תודה!, תכתבו שאתם מודים על הביקורת ותשמחו לשרתם שוב, בביקורות שליליות לעומת זאת, כדאי מאד לא להילחם עם הלקוח ועם הביקורת, ברוב המקרים תכתוב שאתם מצטערים לשמוע ותקחו לתשומת ליבכם ותתקנו את הליקויים, אפשר גם להזמין את הלקוח להתרשמות נוספת, אל תריבו עם הלקוח ובטח לא על עמוד העסק שלכם בגוגל, גולשים רואים את זה, זה לא נראה טוב והאפקט השלילי יגבר! גולש ישמח מאד לראות שהגבתם לביקורת שלילית ותיקנתם את הדרך שלכם מאשר שאתם נלחמים עם הלקוח.
- לקוחות ביקרו אצלכם ויצאו בהרגשה טובה? – בקשו מהם לתת לכם ביקורות, גם בגוגל וגם בפייסבוק, אתם יכולים גם להציע איזה תמורה בעד זה, כמו הנחה מסוימת בקניה הבאה או צופר.
- אבל מה קורה אם הלקוח מסלף דברים? – הרבה פעמים מה שרואים מכאן לא רואים משם, לפעמים מה שנראה לכם חוויה מסוימת משתקף אצל הלקוח כחוויה אחרת לגמרי, כדאי להקשיב וללמוד, במידה ואכן ההבדלים בין הגרסאות הן שמיים וארץ, אני עדיין ממליץ להתנצל על ההרגשה הלא טובה של הלקוח ובאותה שורה להסביר את הצד שלכם למטבע, שוב – לא להילחם איתו ולריב – להסביר, יפה ובנימוס, הלקוח תמיד צודק, אבל לפעמים יש להעמיד אותו בנימוס במקום.
- אני לא מכיר את הלקוח או שהוא משקר – כן כולם מכירים את זה, המתחרים מחליטים "ללכלך" עליכם וכותבים ביקורות פיקטיביות או שולחים אחרים לעשות זאת בשמם – גם כאן, לענות בנימוס שאין לכם קשר ללקוח ואתם לא מכירים אותו ולנסות למחוק את הביקורת.
איך מוחקים ביקורת בגוגל
שאלת השאלות היא איך מבצעים מחיקת ביקורת בגוגל, אז זהו שלא מבצעים, או יותר נכון – מאד קשה למחוק ביקורת בגוגל, הסיבה לכך היא שגוגל מאד שומרת על הגולש ועל כותב הביקורת והיא יותר חושדת בבעל העסק כיוון שיש לו אינטרס שכל הביקורות יהיו טובות. עדיין יש מקרים שבהם גוגל מתערבת, לכן אם יש לכם ביקורת שאתם חושבים שנכתבה לא בתום לב, אלא בכוונה תחילה על מנת להכפיש את העסק שלכם, אתם יכולים לבצע בקשת הסרה ולכתוב את הסיבה שאתם מבקשים להסרתה – שימו לב – חובת ההוכחה כאן היא עליכם – אתם צריכים להוכיח שהמשתמש שפרסם עליכם מעולם לא היה אצלכם ולא קיבל שירות ממכם, אז כדאי אולי לפני זה לעשות שיעורי בית, אני הייתי נכנס לפרופיל של כותב הביקורת ומנסה לאתר סיבות לכתיבת הביקורת הזאת, כנסו לביקורות נוספות שהוא כתב, בהרבה מקרים תוכלו לראות הכפשות גם על המתחרים שלכם ואילו תשבחות למקום אחד בלבד ואז בינגו מצאתם את המקור ומצאתם איזה עסק עושה את זה לכם. ישנם גם מקרים בהם תראו שזאת הביקורת היחידה – בהרבה מקרים זה מעיד על חשבון פיקטיבי שנפתח רק עבור אותה ביקורת שלילית, כדאי לעקוב קצת ולראות מה קורה עם החשבון הזה ואם רואים שלאורך זמן אין יותר ביקורות, אז לבקש הסרה מגוגל. כאמור את כל הממצאים שאתם מצליחים לדלות אתם מעבירים לגוגל בבקשת ההסרה ואם יש לכם קייס אז הביקורת תוסר.איך אני מעביר את כל המידע לגוגל? יש לי רק כפתור דיווח!
אז נכון, גוגל מחביאה את האפשרות לשלוח אליה את המידע, כי היא מנסה להפחית כמה שיותר את הדיווחים הללו וכדי שיהיה קצת יותר קשה לפנות אליהם – אז להלן האפשרות לפנות אליהם בנושא הסרת הביקורות. לפני שאתם פותחים את הפניה, דווחו על הביקורות הלא אמיתיות, אספו כל בדל של מידע שיכול להוכיח שהם לא אמיתיות, צלמו מסכים, כתבו את שמות המשתמש שכביכול רשמו עליכם ביקורות לא ענייניות ולא אמיתיות. לאחר מכן, כנסו לפאנל הניהול של גוגל עסקים ומשם בתפריט לטאב הביקורות. כשאתם בתוך החלק של ביקורות לכו שוב לתפריט בצד ובחרו הפעם "תמיכה", תפתח לכם חלונית קטנה בצד – תגללו עד למטה ותבחרו בפנייה אלינו, עכשיו תיפתח לכם אופציה לרשום שורת נושא, תרשמו שם – הסרת ביקורת ולחצו על השלב הבא. אז תקבלו כמה ביטויים שניתנים לבחירה, תבחרו את הראשון – הסרת ביקורות ולאחר מכן גללו עד הסוף ולחצו על השלב הבא – כאן תגיעו לאפשרות לשליחת מייל – תבחרו את האפשרות הזאת ויפתח לכם טופס למלא עם כל הפרטים הרלוונטיים להסרת הביקורות, כולל אפשרות לשלוח מלל הסברים, צילומי מסך ועוד. להלן הסבר גרפי בתמונות – מימין לשמאל.1. בחרו בטאב ביקורות בתפריט
2. בחרו בטאב תמיכה
3. בחרו בפנייה אלינו
4. רשמו בנושאים הסרת ביקורת
5. בחרו באפשרות הסרת ביקורות
6. בחרו באפשרות אימייל
7. מלאו את שאלות הטופס ושלחו לגוגל.
לסיכום
ביקורות גוגל הן חלק בלתי נפרד ממנוע החיפוש כיום, הם מראה של העסק והשירות שלכם, רוב הגולשים יחפשו שירות או עסק מסוים יציצו גם בביקורות בגוגל – ברוב המקרים לפני שיסתכלו בביקורות בפייסבוק, כיוון שבגוגל זה יותר נגיש ומהיר ונחשב כיותר אמיתי.
ביקורות גוגל הן גם חלק בלתי נפרד מאלגוריתם החיפוש ויש להן מדד בדירוג האתר שלכם בגוגל – קחו את זה בחשבון.
ניהול נכון של ביקורות בגוגל , גם אם הן טובות וגם אם הן רעות, יכול לתת לכם קרדיט מאד גדול אל מול הגולשים ולהזניק את העסק שלכם קדימה.
זכרו – מכל ביקורת, גם הכי רעה אפשר להיבנות ולצאת "גדולים", צריך רק לדעת לגשת לביקורת נכון ולטפל בה כמו שצריך.
זקוקים לייעוץ? יש לכם שאלות בנושא? אשמח לשמוע ולעזור, צרו איתי קשר.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.