אנחנו חיים בעידן הקורונה, הוירוס הקטן הזה טלטל את חיינו ואת עסקינו, כאשר מרבית העסקים סגורים ואלו שעוד עובדים ירדה תפוקתם בעשרות אחוזים, אז מה אפשר לעשות? כיצד צריך לנהוג? רוב העסקים פשוט סגרו את הברזים, אם אין הכנסות אין הוצאות – צמצמו את כל ההוצאות עד למינימום האפשרי כדי להצליח לצאת מהמשבר, עד כאן הכל טוב ונכון, אבל…. האם סגרתם את הברז גם לאפיק הכי חשוב שלכם, אפיק הפרסום?
אז התשובה שבעלי עסקים נותנים היא – אם אין הכנסות אז אין לי כסף לפרסם, הם רק שוכחים שמה שמביא את ההכנסות זה הפרסום… אז נכון שהשוק השתנה והקורונה משנה את כללי המשחק, אבל בשביל לשרוד, אתה חייב להמשיך לשחק, כי אם לא תשחק, אז פשוט תגווע לאט לאט.
אז מה ניתן לעשות?
אופציה מומלצת לבעלי עסקים שיש להם מוצרים למכירה היא לעבור לחנות וירטואלית, חנות וירטואלית נותנת את האפשרות למכור את המוצרים אונליין, ניתן להתחבר עם ספק משלוחים כלשהו באזורכם ולשלוח את המוצרים שאתם מוכרים, אני הייתי מציע לרכוש איזה חבילה חודשית לשימוש בחנות וירטואלית ולהשתמש בה בתקופה הזאת, במידה ותראו שזה עובד תוכלו להמשיך עם החנות או להפסיק.
במקרה זה הייתי משקיע בקידום ממומן בגוגל ופייסבוק על מנת לדחוף את המוצרים לתודעת הלקוחות – כאמור בקידום ממומן בגוגל יש צורך במחקר מילות מפתח ומציאת המילים הנכונות לקידום ואילו בפייסבוק יש צורך בחקר שוק על מנת למצוא את המאפיינים של הלקוחות שאתם רוצים להגיע אליהם ולפרסם להם.
ומה קורה אם אין לי מוצרים למכור אלא רק שירותים ואני בכלל סגור בגלל הקורונה?
אז אכן, המשק צומצם בעשרות אחוזים ויכול להיות שכשאתם קוראים את המילים הללו המשק כבר בסגר מלא ואין יוצא ואין בא, אז מה עכשיו?
השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא – מה יקרה אחרי שהמשבר הזה יסתיים? איפה אתם רוצים להיות? מה תהיה נקודת הפתיחה שלכם כשהמשבר יסתיים? אם אתם חושבים שבסוף המשבר אתם תסגרו את העסק ותפשטו את הרגל, אז הפסיקו לקרוא כאן ואמליץ לכם לצמצם את כל ההוצאות למינימום כדי שתוכלו לפשוט את הרגל בשקט וגם להצליח לחיות.
במידה ותרצו להמשיך לתפעל את העסק שלכם אחרי המשבר אתם תצטרכו לחשוב מעבר למשבר הנוכחי ולנהל אותו – להבין שכאשר הכל יגמר והאנשים יצאו החוצה – אתם תהיו שם בשביל לתת להם את השירות שהם מחפשים.
אז אם אין לכם חנות ואתם נותני שירות או אם יש לכם חנות ואתם לא יכולים כרגע להפעיל אותה או לעבור לחנות וירטואלית – אני ממליץ לכם קודם כל – אם יש לכם פרסום ממומן בגוגל – הפסיקו אותו עכשיו – כרגע כאשר אתם לא יכולים לספק את השירות חבל לשלם כסף לפרסום ממומן – פרסום ממומן הוא פרסום מעכשיו לעכשיו – כאשר לקוח מחפש שירות הרגע. הייתי מפסיק גם פרסום ממומן בפייסבוק למוצרים ושירותים, אך הייתי שוקל להמשיך פרסום שם מותג ופרסום העמוד לצבירת לייקים – אפילו בסכומים נמוכים על מנת להישאר בתודעה של האנשים.
את ההשקעה היותר גדולה הייתי מעביר לגוגל אורגני – כאמור, קידום בגוגל אורגני הינו קידום ופרסום לטווח ארוך, הוא קידום שלוקח זמן ובד"כ מתחילים לראות תוצאות לאחר 2-3 חודשים ולעיתים גם חצי שנה עד שנה – מה שאומר – שאם תתחילו להשקיע עכשיו, כשנצא מהמשבר יהיה לכם נכס אינטרנטי מניב, כשנצא מהמשבר, נקודת הפתיחה שלכם תהיה הרבה יותר טובה משל עסקים אחרים שלא נמצאים באורגני – ואני אסביר.
בואו ניקח לדוגמה דיג'יי לאירועים שכרגע מכורח הנסיבות אינו יכול לעבוד כבר למעלה מחודש בגלל ההסגר. נקרא לעסק – האירוע של מומו (סתם לשם הדוגמה), האירוע של מומו היה משקיע אלפי שקלים כל חודש בגוגל ממומן והיה לו מתחרים שגם היו משקיעים כסף בגוגל ממומן וככה היו עובדים מהלידים שהם קיבלו מגוגל, כאשר התחיל המשבר מהר מאד כל האירועים נסגרו והם נשארו ללא פרנסה, כל העסקים קיצצו במיידית את הפרסום בגוגל ממומן מן הסתם כי לא הייתה אפשרות לעשות אירועים.
האירוע של מומו החליט להעביר חלק מהתקציב שהיה שם על גוגל ממומן לצורך קידום אורגני, במשך 4 חודשים כאשר שאר המתחרים ישבו בחוסר תעסוקה, הכסף שהוא שם על האורגני עבד בשבילו, האתר שלו קודם בגוגל אורגני, יחד עם המקדם הם בנו אסטרטגיית שיווק נכונה, שמו את התכנים הנכונים באתר ובנו נקודת פתיחה מצוינת לאחר ההסגר.
ואז הגיע הרגע שכולם חיכו לו! המשבר מאחורינו, ניתן לצאת מהבית, ניתן לתת שירות, ניתן לערוך אירועים! עכשיו מתחילה המלחמה האמיתית על כל לקוח!
חלק מהמתחרים של האירוע של מומו קרסו בזמן ההמתנה ופשטו את הרגל ואלו שלא צריכים עכשיו להתחיל לחשוב איך הם מביאים בחזרה את הלקוחות – ואז הם פונים לאפיק הפרסום שהם מכירים הכי טוב – גוגל ממומן, הבעיה היחידה היא – שכולם עכשיו פונים לאפיק הזה – כי כולם רוצים לחזור לעבוד וזאת האופציה היחידה שיש להם, אז מתחילה מלחמת בידים למחירים לקליק שרק החזקים ישרדו אותה, אלו שלא נשאר להם מספיק כסף בקופה מהר מאד ימצאו את עצמם בחוץ או מתחילים להתגלגל מהלוואה להלוואה.
זוכרים את האירוע של מומו? אז הוא לא צריך עכשיו להיכנס למלחמת הבידים הזאת, הוא יכול לשבת בשקט ולקבל עבודה דרך האורגני שעשה לפני כמה חודשים כשהמשבר החל, בזמן שכולם המתינו, הוא עבד – עבד לנקודת פתיחה טובה יותר מהשאר – ועכשיו הוא יכול לקצור את הפירות ואם הוא ירצה, הוא יוכל לקחת חלק מהכסף שהוא יעשה מהאורגני ולשים בממומן כדי להביא עוד פירות.
זהו משבר קשה, אולי אחד הקשים שהעולם ראה מאז מלחמת העולם השנייה, אך זהו משבר שיהיה מאחורינו בעוד תקופה של כמה חודשים, חצי שנה, שנה ואם נעבוד בצורה נכונה נמצא את הדרך לשמור על העסק שלנו שהשקענו בו המון עד המשבר.
אז איך מתקדמים מכאן?
נכון, קידום אורגני הוא קידום שעולה לא מעט, מדובר בקידום של אלפי שקלים בחודש – תלוי במילים המקודמות, בתחרות ובאתר.
בימים אלו ווב-קלאב מעניקה לבעלי עסקים הטבות חסרות תקדים ומחירים מיוחדים לעבור את המשבר הזה – כי אנחנו מבינים שעסקים צריכים לעזור לעסקים אחרת יהיה לנו מאד קשה לעבור את המשבר, אנחנו צריכים שכמה שיותר עסקים ישרדו את היום שאחרי – בשביל זה אנחנו כאן – לעזור לכם. נכון, אנחנו לא מאמינים בחינם – כי אין ארוחות חינם, מי שמציע לכם דברים בחינם, בד"כ לא יעבוד קשה ולא יצא מגדרו כדי שתצליחו, אנחנו מאמינים בתשלומים מופחתים ולכן אנחנו מציעים לבעלי עסקים בתקופה הזאת עד 60% הנחה לקידום אורגני.
חבילת הפתיחה שלנו ללקוח חדש היא חסרת תקדים – במחיר של 1000 ₪ בלבד, אתם תקבלו:
- מחקר מילות מפתח לעסק שלכם.
- דוח מתחרים.
- דוח ליקויים באתר שלכם.
- אסטרטגיית קידום לטווח ארוך.
- אופטימיזציה מלאה לאתר.
- פתיחה / אופטימיזציה לגוגל עסקים.
- חיבור לכלי ניטור משתמשים – גוגל אנליטיקס ו search console.
- מאמר תוכן איכותי לאתר שלכם שיכתב על ידי כותבת תוכן מקצועית לאחר שיחה איתכם.
- החבילה ללקוחות קטנים/בינוניים עם אתר עד 30 עמודים
- שווי החבילה 2500 ₪.
אז קדימה – צרו איתנו קשר ותהנו מהניסיון הרב שיש לנו, מעל עשור של ניסיון בקידום אורגני של מגוון רחב של תחומים בהצלחה רבה והצטרפו לרשימת הלקוחות הנאמנים שלנו הנמצאים איתנו כבר שנים רבות.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.