קידום אתרים לרופאים הינו תחום מאתגר במיוחד בקידום אורגני, כשניגשים לקדם אתר של רופא או מוצר רפואי חייבים לקחת בחשבון לא מעט גורמים נוספים שבקידום נישות אחרות קצת פחות שמים עליהם דגש.
כשמדובר ברפואה, כל עצה וכל דבר שנכתב יכול להיות לפעמים ההבדל בין נזק רפואי קשה לבין ריפוי, גם פייסבוק וגם גוגל מבינים את הנושא ולא עושים חיים קלים, קידום אתר רופא הפך להיות משהו מורכב.
פייסבוק בהנחיות הפרסום שלהם נותנים דגש מאד כבד על מוצרים רפואיים, אסור לפרסם או לרמוז שום מוצר או שירות רפואי שמבטיח הצלחות או ריפוי, אסור גם לרמוז על נכות או מחלה של הנחשף לפרסומות, הכל חייב להיות סולידי ונטול הפחדות ושכנועים – דבר שמקשה מאד על המפרסמים, אך טוב בסופו של דבר לגולש הממוצע.
גוגל לעומת זאת קצת פחות קפדנית בכל הנוגע לפרסומים רפואיים בממומן שלהם, אבל גם הם בודקים כל מודעה כזאת בהקפדה מעבר למודעות רגילות וגם להם יש השגות על מוצרים ושירותים רפואיים – לדוגמה בתקופת המגפה שללו לגמרי אפשרות להשתמש במגפה כפלטפורמה ומקפצה לפרסום, גם בפייסבוק אגב, חסמו מודעות פרסום על ימין ועל שמאל. נרחיב על הנושא בהמשך המאמר.
ומה ההבדל בעצם באורגני?
אז הגענו לפלטפורמת הקידום האורגני, כאן למקדם יש גמישות יותר גדולה ואפשרויות יותר טובות, מדוע? כי הוא לא מחויב לקבל אישור למודעות שלו ולפרסום שלו, כאן הוא יכול לעבוד ולפרסם לפי ראות עיניו ולהביא את התוצאות באורגני למקומות גבוהים על מנת לחשוף את הגולשים בקלות למוצרים והשירותים – אז זהו, שלא בדיוק…. זה היה נכון עד לכמעט סוף שנת 2018 ולאחר מכן גוגל התחילו לשים דגש על זה גם באורגני, עדכון medic הידוע לשמצה בקהילת המקדמים נתן הנחיות ברורות לאילו אתרים תינתן הזכות להיות למעלה ואילו אתרים ירדו למטה, אז נכון העדכון הזה התייחס לא רק לאתרי רפואה, אבל לשם גוגל כיוונו ולכן הוא גם נקרא כך.
העדכון הזה עשה שינוי משמעותי בתוצאות החיפוש, בשנים שלאחר מכן הוא שונה אין ספור פעמים, עודכן ושונה, היו אפילו עדכוני rollback על מנת לסדר דברים שלא היו טובים בעדכונים – אבל כל השינויים הללו הביאו לדבר אחד – נכון להיום לא ניתן להתבסס על תוכן רדוד ולא נכון, שלא מגובה במחקרים, אם אתם רוצים להיות מדורגים גבוה, אתם צריכים לבנות סמכות מאד גבוהה לאתר שלכם, לשם שלכם, לרופאים שנותנים את השירות בתוך העסק שלכם ורשומים באתרכם ולתת גושפנקה רפואית לכל דבר שרשום באתר שלכם!
קידום אתרים לרופאים מצריך סבלנות – היא מפתח לבניה נכונה לטווח ארוך
כולם יודעים שקידום אורגני לוקח זמן, אבל בניית סמכות (ובטח סמכות רפואית) לוקחת עוד יותר זמן, יש צורך בבניית קישורים איכותיים מאתרים רפואיים חזקים וסמכותיים, יש צורך לבנות פרופילים סמכותיים לרופאים ולצוות שמלווה אתכם בתוך האתר, לתת קישורים למחקרים ואישורים המאששים את מה שאתם רושמים באתר ולהבין שכל מה שאתם רושמים באתר יכול להשפיע ישירות על המצב הבריאותי של הגולש – ולכן צריך להיות הכי מקצועי, יעיל ונכון עבורו. קידום אתר לרופא הפך להיות יותר מסובך וטריקי.
אני יודע אישית על מקדמים וחברות שכבר לא לוקחות אתרי רפואה לקידום, קידום אתרים רופאים הפך בשבילם להיות משהו שמכביד ולא משתלם כלכלית.
"המציג אינו רופא" לא יעבוד כאן, באתר רפואי – המציג חייב להיות רופא והוא חייב להיות מומחה בתחום ולהיות בעל באז חיובי ביותר ברחבי הרשת, דרך פורומים, אתרים רפואיים, כרטיסי רופא, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, איפה שרק אפשר לבנות סמכות רפואית.
בתקופת המגפה האפשרויות מצטמצמות עוד יותר
בתקופת המגפה גוגל וגם פייסבוק החליטו שמוצרים הקשורים כגון מסכות ומוצרי היגינה מסויימים לא יהיה ניתן לקדם באופן ממומן כמעט לחלוטין – למעט חברות שמקבלות אישור לפרסם זאת, הסיבה מאחורי ההחלטה הזאת היא למנוע מכל מיני רמאים למכור מוצרים שאינם איכותיים ובכך לגרום לתחלואה גדולה יותר או לנצל את המצב על מנת למכור במחירים גבוהים מאד.
גם באורגני – גוגל חוסמים כל מידע אודות כמויות חיפושים בביטויים הקשורים למגפה והם גם ממליצים לא להשתמש בהם על מנת לעשות להם קידום אורגני (לכן אגב אני גם לא מזכיר ספציפית את השם, כי לא רוצה להיות מוצג באופן שלילי בגוגל)
אז לפני שאתם לוקחים חברת קידום או מקדם אורגני, אנחנו מזמינים אתכם לדבר איתנו ולהבין מה בדיוק אתם צריכים – וובקלאב מנוסה בתחום הרפואי וקידמה לפני עדכון הmedic וגם לאחריו בהצלחה רבה.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.