זה כבר לא סוד שמנוע החיפוש היום, גוגל, הוא מנוע החיפוש מספר 1 כיום – בטח בישראל.
הנתון מדבר על כך שלמעלה מ 90% מהאנשים היום – כשהם מחפשים משהו – הם מחפשים קודם כל בגוגל!
איזה בעל עסק לא היה רוצה – שכאשר מחפשים את המוצר או השירות שלו בגוגל – האתר שלו יופיע?
אם יש לכם כבר אתר אינטרנט – ההנחה היא שתרצו לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו. ולכן יש צורך להנגיש את האתר למנוע החיפוש – כדי ש"העכבישים" של גוגל ידעו לזהות ולהכיר על מה העסק שלכם מדבר ועל ידי כך להביא לגולש/לקוח פוטנציאלי שלכם את התוצאה הנכונה עבור שאילתה שחיפש.
בסופו של יום מדובר כאן ברובוטים ולא בבני אנוש (ברוב המקרים), שבוחנים את האתר שלכם בעשרות עם לא מאות של פרמטרים, שקובעים למעשה מדוע האתר שלכם רלוונטי יותר על פני אתרים אחרים באותו התחום.
גוגל מצידה, כך היא מצהירה לפחות, מעוניינת לתת ללקוחות שלה, כלומר לגולשים שלה – את התוצאה הרלוונטית ביותר בהרבה בחינות – חלק מהבחינות זה חווית משתמש שתהיה מושלמת.
לכן למשל: זמני טעינה של האתר שלכם צריכים להיות נמוכים. הסטטיסטיקה מדברת על בין 3-7 שניות, אחרת הלקוחות שלכם יעברו למתחרים שלכם.
עוד דוגמא: גוגל שמו דגש על כך שהאתר חייב להיות רספונסיבי (כלומר מותאם לסלולרי / טאבלטים ושאר מסכים ברזולוציות שונות) – יתרה מכך גוגל מפתחים היום אלגוריתם נוסף שיהיה נכון אך ורק לתוצאות בסלולר (ואחד נפרד לדסקטופ) – כלומר אם עד כה הייתם נניח במקום 3 בביטוי שמניב לכם תנועה איכותית לאתר, והאתר שלכם לא מותאם לסלולר – גוגל גם לא יציגו את התוצאה שלכם במובייל.
כי גוגל רוצים כאמור לתת ללקוחות שלהם את חווית הגלישה האולטימטיבית והטובה עבורם.
ואם לא תיישרו אתם עלולים לאבד נתח שוק גדול – הנתון מדבר על כך ש בין 40%-66% מהאנשים גולשים דרך הנייד ואף עושים עסקאות.
בסופו של יום אם אנחנו רוצים להיכנס לזירה האינטרנטית במגרש המשחקים של גוגל – אין לנו ברירה אלא להתיישר על פי ענקית התכנה הזאת.
בוא לא נטעה – אף אחד לא מכיר את האלגוריתם של גוגל על בוריו – אך יחד עם זאת, גוגל נותנים לנו, מנהלי האתרים, קווים מנחים כיצד ניתן להנגיש את האתר יותר טוב לטובת תוצאות החיפוש.
אם עובדים נכון, על פי הקווים המנחים של גוגל – יש תוצאות. נכון, זה לוקח זמן – כמו כל דבר טוב שנבנה ונושא את פירותיו – גם קידום האתר באופן הטבעי שלו (קידום אורגני) – הוא נכון שיווקית ובאופן הזה צריך להסתכל עליו לטווח ארוך.
מאותגרים טכנולוגית
הדינמיקה שאתר צריך לייצר היום – היא שונה מבעבר. דרך ההסתכלות של הלקוחות שלכם באתר הינה אחרת וגם היא עברה טרנספורמציה ושינוי בדרך שהקהל צורך היום תוכן. בדרך שהקהל מגיב היום לצבע, לתמונה, לסרטון תדמית וכו'. כלומר ישנם אלמנטים חזותיים שיש צורך להתייחס אליהם ושהם משפיעים על הגולשים באתרכם. יתרה מכך, וגוגל מתייחסים לכך במלוא כובד המשקל – התכנים שלכם – גוגל למעשה שואלים את השאלה "איזה ערך מוסף אתם נותנים לגולשים שלכם על פני אתרים אחרים?" שוב, עניין הרלוונטיות עולה – ויש צורך להתייחס על כך.
יש לכם מספיק על הראש
כבעלי עסק בעצמינו אנחנו יודעים בכמה זרועות עלינו לגעת כדי שהעסק שלנו יתפקד כמו שאנחנו רוצים. ולפעמים מה לעשות, אנחנו לא יכולים להספיק הכל, ויותר מזה אנחנו לא מתמחים בכל התחומים. וכפי שאנחנו שוכרים את שירותיו של רואה חשבון או עורך דין כך לפעמים גם יש צורך בשירות מקצועי שינהל וישווק את האתר של העסק שלכם – ולמעשה יוריד מכם את כל ההתעסקות הרבה הכרוכה בכך ולתת לכם את החופש לטפל בלקוחות שמגיעים בעקבות ניהול נכון של האתר!
לפרטים נוספים על מגוון החבילות שלנו – צרו קשר – 04-6984808 ומנהל פרויקט אישי ילווה וידריך אתכם.
נשמח לשרת אתכם נאמנה ולצעוד יחדיו עמכם כתף אל כתף.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.