בשנים האחרונות מנוע החיפוש של גוגל השתנה לא מעט, בשנה האחרונה יש שיגידו כי התבצע השינוי המשמעותי ביותר, אם בעבר באמצעות טכניקות פשוטות של שתילת מילת מפתח באחוז מסוים בתוך הטקסט יחד עם הוספת מילות מפתח לכותרות, טייטלים ותיאורים היו מביאים לכם דירוגים גבוהים במנוע החיפוש, היום המצב השתנה ללא היכר, גוגל הבינו כי מה שקורה בפועל הוא שבמקום שבעלי האתרים יצרו תוכן איכותי בשביל הגולשים בשילוב עם אתר שמספק חווית גולש איכותי, נוצרים "אתרי זבל" קרי אתרי ספאם, עם מאמרים אשר חוזרים על ביטויים ללא היכר על מנת לקבל דירוגים, ברוב המקרים המאמרים הללו לא סיפקו שום ערך מעבר לעובדה שחזרו על מילות המפתח בכל וריאציה אפשרית, בנוסף באתרים, בגלל שדורגו במקומות גבוהים וקיבלו נפח תנועה גדול, היו מכניסים פרסומות לכל מקום אפשרי, מה שפגע בחוויית הגולש באתר.
ביום בהיר אחד הכל השתנה
ואז פתאום זה קרה, ביום בהיר אחד (שקדמו לו לא מעט הצהרות וסיגנלים) פתאום השתנו כללי המשחק, אתרים התרסקו כמו זבובים, חלקם נענשו ידנית ונעלמו מהאינדקס וחלקם נענשו באופן רוחבי על ידי האלגוריתם החדש של גוגל פינגווין ופנדה.
פנדה הינו העדכון אשר פגע באתרים בעלי תוכן דל, משוכפל ולא איכותי ופינגווין הינו העדכון אשר פגע באתרים בעלי קישורים לא איכותיים ומלאכותיים שאינם עומדים בהנחיות של גוגל.
למה יש לשים לב!
בעלי האתרים ומקדמי האתרים מהר מאד הבינו כי כללי המשחק השתנו, מעתה התחרות גוברת ויהיה הרבה יותר קשה להגיע למקום הראשון מה שידרוש עבודה רבה יותר, מלבד שאר הפרמטרים החשובים לקידום האתר ונראותו אל מול מנוע החיפוש גוגל – קיימים לא מעט פרמטרים שקובעים את דירוג האתר, לחלקם יש ערך גבוהה יותר בניקוד הכולל וחלקם ערך פחות גבוהה בניקוד של האתר. בסופו של דבר הציון הסופי של סך כל הפרמטרים יחד קובע היכן האתר ימוקם ו 1+1+1+…+1= תשומת לב רבה לאתר בהיבט של מנוע החיפוש מאידך ומגיסה לחוויית הגולש.
אם הייתם שואלים מקדם אתרים לפני העדכונים הללו של הפנדה והפינגווין, מה הם הנושאים הכי חשובים שכדאי להתמקד בהם על מנת להגיע למקומות הראשונים בגוגל, התשובות שהייתם מקבלים הם: קישורים, אופטימיזציה הכוללת בתוכה השתלת מילת המפתח שאתם רוצים להופיע בה באחוז מסוים בטקסט, בכותרות, בתיאורים ואז שוב קישורים וכמה שיותר.
היום התשובה תהיה: תוכן איכותי, עוד תוכן איכותי ועוד תוכן איכותי ואז קישורים איכותיים ורלוונטיים.
המטרה של גוגל הושגה, למרות שעדיין האלגוריתם לא מאה אחוז ועדיין רואים פה ושם "תקלות" רוב הרשת יישר קו עם ההנחיות של גוגל ומי שלא, מוצא את עצמו במקומות לא רלוונטיים, אתר טוב בעל תוכן איכותי שמתעדכן באופן שוטף הינו אתר שגוגל נותן לו עדיפות, כיוון שזה האתרים שהגולשים רוצים לראות ברשת, תוסיפו לזה מהירות טעינה טובה וכל מיני פיצ'רים באתר וקיבלתם חווית גלישה – המוטו החדש שגוגל מנסה להטמיע – תן חווית גלישה מעולה – קבל דירוגים גבוהים בגוגל.
חווית הגלישה הזאת בעקרון משתנה מנושא לנושא ומסוג האתר לסוג האתר וכמובן גם אינדיבידואלי לגולש, אתר מכירות יצטרך להשקיע בסוג מסוים של חווית גלישה שאתר תדמיתי לא יצטרך להשקיע, או לחילופין, אתר חדשות יצטרך להשקיע בסוג מסוים של חווית גלישה שאתר משחקים לא יצטרך להשקיע ולהפך, אבל בסופו של דבר אם אחוזי הנטישה באתר שלך יהיו נמוכים וזמני השהיה יהיו גבוהים, אז כנראה שהגולשים שלך אוהבים את האתר שלך והחווית גלישה שאתה מספק שם היא טובה.
לסיכום – דאגו לעדכן את האתר שלכם באופן שוטף
לסיכומו של דבר, אל תזניחו את אתרכם, כיוון שאז גם הגולשים וגם גוגל יכולים להזניח אותו, דאגו לעדכן אותו כמה שיותר, גם אם זהו אתר תדמיתי, חפשו על מה לכתוב שקשור בעסק שלכם או בתחומים דומים, אל תחשבו על קידום כי אם על הגולש, חישבו והשקיעו בו, מה הוא רוצה, מה הוא צריך, מה הוא באמת ישמח לקרוא וללמוד בתחום שאתם נותנים בו שירות, ניתן אפילו לשכור שירותים חיצוניים על מנת לייצר את התוכן האיכותי לאתר במידה ואתם לא מוצאים זמן לעשות זאת, רק תזכרו בשורה התחתונה, תוכן איכותי נכון להיום הוא אחד מהפקטורים הכי חשובים בדירוג אתר נכון לשנת 2014 – התוכן הוא המלך של האתר.