זמן קריאה: 3 דקות
Searchmetrics עשו מחקר מעמיק, בדקו אתרים במקומות ראשונים וקבעו את הגורמים המשפיעים ביותר לשנת 2016.
להלן סיכום הנושאים החשובים במחקר שלהם כפי שהוצגו באתר search engine journal:
גורם התוכן
כמו בשנים קודמות גם בשנת 2016 אחד הגורמים החזקים באתר הינו התוכן, כאשר כאן נכנס גורם הרלוונטיות הבודק כמה רלוונטי תוכן המידע לביטויי החיפוש. על פי המחקר כמויות המילים עדיין גורם מאד חשוב כאשר תוכן שמדורג במקומות ראשונים בגוגל COM עולה על 1000 מילים בממוצע. גם רמת הפירוט של המידע משנה בדיוק כמו עורך התוכן, עמודים שדורגו גבוה מפרטים לפרטי פרטים על מנת לקבל דירוג בלא מעט ביטויי מפתח במקביל. בנוסף לשימוש מכוון במילות מפתח יש חשיבות משנית כאשר רק 53% מ 20 השאילות המובילות מכילות את הביטוי בטייטל (title). אנחנו פרסמנו כבר בתחילת שנת 2014 מאמר מקיף אודות התוכן באתר וכמה הוא חשוב לצורך דירוג האתר במקומות גבוהים.סיגנל המשתמש
סיגנל המשתמש מתחזק בשנת 2016 כאשר הסיגנלים החשובים הינם שיעורי הקליקים (click-through rate) , זמן השהיה באתר ואחוזי הנטישה. גורמים אלה חשובים כיוון שהם מאותתים לגוגל כמה המשתמש מרוצה מהתוכן שנחת עליו.במחקר הם נותנים דוגמאות לכך:
- לעמודים שנמצאים במקומות 1-3 יש ממוצע אחוזי הקלקות של כ 36% (CTR).
- ממוצע אחוז הנטישה לעמוד במקום הראשון – 46%.
- זמן השהייה באתר ל 10 המקומות הראשונים עומד על 3 דקות ועשר שניות.
סיגנל טכני
מספר העמודים ב 20 התוצאות הראשונות עם כותרות h1 ו h2 עלה יחסית לשנת 2015, כאשר השימוש בכותרות h2 עלה משמעותית. – נכון לבדיקה הנוכחית כדאי מאד להשתמש בהם.להלן עוד כמה הערות לגבי סיגנלים טכניים:
- מעל 45% מהעמודים אשר נמצאים ב 20 התוצאות הראשונות משתמשים ב HTTPS (פרוטוקול הצפנה) , הנתון הזה הוא עליה של כ 12% משנה שעברה ומראה כי גוגל מתחילה להתייחס לנושא אבטחת האתרים בצורה רצינית יותר.
- 86% מהעמודים ב10 התוצאות הראשונות משתמשים בדומיין com
- עמודים שמדורגים גבוה במובייל הם בגודל של כשליש מהמדורגים במחשב השולחני.
- לעמודים שמדורגים ב 10 התוצאות הראשונות יש זמן טעינה של כ 7-8 שניות בממוצע.
- לעמודים שנמצאים גבוה בתוצאות בד"כ יש כתובות URL ארוכות יותר, כ 53 תווים בממוצע.
- כל מאה הדומיינים החזקים ביותר הם בעלי גירסת מובייל (מותאם מובייל).
גורמי חווית משתמש
קישורים פנימיים נחשבים לאחד מהגורמים החשובים ביותר לצורך חווית משתמש למרות שהם עדיין נוצלו בהרבה מקרים לצורך קידום ולא לצורך חווית משתמש. Searchmetrics קובעים כי השימוש בקישורים פנימיים ירד דרמטי בשנה האחרונה בהשוואה לשנה הקודמת. קישורים פנימיים עוזרים לנווט גם משתמשים וגם מנועי חיפוש לדפים נוספים רלוונטיים לתוכן בתוך האתר וזה למה הם כל כך חשובים, קישורים חיצוניים, מספר התמונות והטמעת סרטוני וידיאו כולם גורמים שמוסיפים לחוויית המשתמש ולכן הם גורמים חשובים לדירוג.סיגנלים חברתיים
על פי המחקר נמצא מתאם מאד גבוה בין הסיגנלים החברתיים ודירוג העמודים. פייסבוק עדיין הרשת שנותנת את משקל הסיגנל החברתי הגבוה ביותר, כאשר רשת הגוגל פלוס נראית נפוצה ונותנת משקל רב יותר כאשר מדובר בהשוואה בין מקום ראשון לשני, אך מתחת למקום 2 נראה כי אין לה השפעה משמעותית. אותו הדבר ניתן להגיד גם על הסיגנלים של טוויטר ופינטרס.סיגנל קישורים נכנסים
על פי המחקר של Searchmetrics ימם של הקישורים החיצוניים כמנוע הכוח העיקרי בקידום אתר הולך וחולף, קישורים חיצוניים הם רק סיגנל תורם, ובעצם מפנים את מקומם כאחד הסיגנלים החשובים ביותר לטובת תוכן רלוונטי ומטרת המשתמש. למעשה בנישות מסוימות זה אפשרי לקבל דירוגים גבוהים מבלי שיהיה לכם הרבה קישורים נכנסים איכותיים.מסקנה
אין ספק כי תחום הקידום האורגני עובר תהפוכות עם השינויים שגוגל מנסים להכיל ועדכוני האלגוריתם הגדולים שהיו בשנת 2016, יש לקחת בחשבון כי המחקר הזה בוצע על אתרים בארה"ב ולכן כל מה שרשום שם מוכח ונבדק על גוגל com , כאשר ידוע כי לוקח זמן עד שהשינויים מחלחלים לארצנו הקטנטונת, אך בסופו של דבר הם יגיעו גם אלינו במוקדם או במאוחר, לא ניתן להתחמק מזה וכדאי להקדים תרופה למכה ולעבוד על פי הקווים המנחים הללו, כבר היום ניתן לראות בארץ אתרים בביטויים תחרותיים שקישורים נכנסים הם לא פקטור משמעותי בהם אלא דווקא התוכן הרלוונטי והאיכותי. שתהיה לכולנו שנה אזרחית טובה וקדימה במרץ לשנת 2017! קרו עוד בנושא: קידום אתרים אורגני.אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.