אם שמעתם ואתם מתעניינים בשירות קידום אתרים אורגני באינטרנט אז הנה כמה דברים שאנחנו נתקלים בהם כאשר אנחנו מגיעים ללקוח שמעוניין בשירותים שלנו – לא פעם אנחנו שומעים מלקוחות שלנו בראשית הדרך את החוסר וודאות משפטים כגון:
אנחנו מבינים את הצורך בקידום אתרים בגוגל…. אבל יותר מזה אנחנו לא מבינים בדיוק מה זה אומר….
או
היום יותר אנשים מחפשים באינטרנט …איך אפשר להביא את העסק שלי לידי ביטוי ונוכחות שגם אני אבלוט…
יותר ויותר עסקים, קטנים כגדולים, מבינים את הצורך ההולך וגובר של מודעות הקיום שלהם ברשת החיפוש גוגל וכתוצאה מכך, עולה הביקוש לקידום אתרים אורגני ו/או ממומן ברשת.
וזה נכון – 90% מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים קודם כל בגוגל.
יחד עם זאת חשוב מאוד להבין כמה דברים בסיסיים לפני שרצים ושוכרים שירות "קידום אתרים" אצל מומחים בתחום.
חשוב מאוד שאתם מבהירים לחברה אליה אתם פונים מהם הצרכים שלכם כעסק ולאן אתם מכוונים בתהליך שכזה.
תהליך קידום אתרים יכול להיות רחב היקף ולכלול בין היתר: מחקר ביטויים מקיף בתחום, אופטימזציה באתר, סידור היררכיה, סידור תכנים, אופטימזציה לתמונות, תוספות של עמודים באתר כגון: גלריות, המלצות, צור קשר ועוד, בניית פרופיל קישורים איכותי לאתר וכו'….
האם שאלתם את עצמכם את כל השאלות לפני שפניתם לחברה לקידום אתרים שתעזור לכם?
שאלות כגון:
- מה אתם מצפים מתהליך כזה?
- כמה זמן לוקח תהליך כזה להתבצע?
- מה ניתן לשלב בתהליך מעבר לקידום אתרים אורגני?
- האם יש דרך קצרה יותר או ארוכה – מה נכון עבור העסק שלי?
לא בהכרח שתדעו להבחין ולדעת ישר את כל התשובות ועוד שאלה שחייבת להישאל – האם זה בתקציב שאתם יכולים לעמוד בו?!
אבל אל דאגה – חברה מקצועית תדע להבין את הצרכים שלכם ואף לכוון ולהוביל אתכם לתהליך שנכון עבורכם.
קראו עוד על: קידום אתרים בגוגל
אז לפני שממשיכים במסע – הנה כמה שאלות שאתם כעסק חייבים לדעת:
- מה המטרות העסקיות שלכם – לאן אתם מכוונים?
- מי קהל היעד שלכם?
- אילו מבין המוצרים שאתם מוכרים הם הכי חשובים לכם ומהווים נתח חשוב מההכנסות שלכם?
- מה יותר חשוב לכם – מודעות שלכם כמותג? יותר מכירות? גם וגם?
כפי שכבר הזכרנו – תוכנית יעילה של קידום אתר יכולה לכלול לא מעט פרמטרים, לכן חשוב להבין לאן יש להפנות את המשאבים עבור הדרישות של העסק שלכם!
למשל: יתכן ותרצו שילוב של קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן – כך תוכלו לנצל ולהרוויח תנועה איכותית לאתר משני היבטים – אך כאמור הכל תלוי גם במשאבים שלכם.
האתר שלכם
- האם האתר שלכם ערוך ומוכן לעבודה קידום אתר?
- האם ניתן מאחורי הקלעים לאפיין כל עמוד ועמוד?
- האם נעשתה בעבר עבודת שיווק על האתר?
בלי לזלזל חלילה באף אחד, קידום אתרים השתנה רבות בשנתיים האחרונות ולא כל מה שהיה נכון בעבר הוא נכון גם היום. קיימים כללים מנחים של גוגל שרק על פיהם יש לעבוד אחרת קיימת סכנה ממשית שמנוע החיפוש, עלול להשהות אתכם מתוצאות החיפוש – מה שנקרא "עונש". עבודה של חודשים יכולה לרדת לטמיון אם לא עובדים ועומדים עם היד על הדופק.
כידוע גוגל תמיד מתייעלים ומשתנים עם הקדמה, נושא חשוב אליו גוגל מתייחס ויש לתת עליו את הדעת – האם האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים? (תוכלו להרחיב על הנושא בקישור הזה).
בקצרה נציין שאי התאמה של האתר שלכם למכשירים ניידים יכול להשפיע על תוצאות החיפוש – כלומר אם גולש/לקוח פוטנציאלי מחפש מונח הקשור לאתר שלכם מהטלפון שלו – האתר שלכם, אם הוא לא מותאם, לא יופיע בתוצאות החיפוש ( החל מ 21.4.2015).
חשוב מכל: לא פעם נחשב תחום קידום האתרים לתחום לא נודע לעין – כלומר קשה לדעת באמת מה החברה ששכרתם מבצעת מאחורי הקלעים – חשוב לדאוג לקבל דו"ח חודשי מפורט על כל מה שנעשה, סטטיסטיקות כניסות והתקדמות ביטויים – כך התהליך יהיה שקוף עבורכם.
נקודה חשובה שאנחנו מציינים תמיד: אמנם הפקדתם את האתר בידיים המקצועיות שלנו, אבל ללא פידבק וסינרגיה בין הישות המבצעת לבין העסק שלכם התהליך לא יהיה מושלם. המעורבות מצדכם חייבת לבוא לידי ביטוי גם מהצד השני – כך שתדעו תמיד שמי שמבצע עבורכם את העבודה הוא חלק בלתי נפרד מהעסק שלכם!
אל תהססו לפנות אלינו להתייעצות בכל נושא – זה תחום ההתמחות שלנו!
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO, PPC.