השאלות הנפוצות של לקוחות שכל מקדם נתקל בהן במהלך עבודתו הן – תוך כמה זמן נראה התקדמות? תוך כמה זמן נגיע למקום ראשון? לעמוד ראשון? תוך כמה זמן בכלל נראה אפקט לקידום הזה שאנחנו עושים?
רוב המקדמים מבינים שזאת שאלה בעייתית, כאשר אתה בעצם תלוי במישהו שהוא לא אתה, אלא בעצם מנוע החיפוש של גוגל. אז יש את אלו שמבטיחים מיקומים והתקדמות תוך X זמן, יש כאלה שנותנים הערכות גסות ויש את אלו שפשוט מסבירים את כל התהליכים שהולכים לעבור. בסופו של דבר – אין בקידום אורגני קסמים. יש עבודה שלא מעט ממנה היא סזיפית, יש תהליכים קבועים שהאתר שלכם צריך לעבור על מנת להנגיש אותו כמה שיותר לגוגל. בסופו של דבר אם אתם עושים את הדברים נכון – אז כן, אתם אמורים לראות התקדמות, בטווח הקצר התקדמויות קטנות, בדיוק כמו שתינוק לומד ללכת, לדבר, לאכול ובטווח הארוך אתם אמורים לראות שינויים משמעותיים.
והינה אתמול (22.06.21) סוף סוף גוגל אומרים את זה בהצהרה גלויה – שינויים איכותיים שמבצעים באתר לוקח להם כמה חודשים עד שגוגל קורא אותם, מבין אותם ומתרגם אותם בעצם לציון איכות שנותן לכם את הדירוג. כאן בעצם גוגל יוצאים בהצהרה גלויה – בעוד עדכוני אלגוריתם של גוגל משפיעים במהירות (לפעמים במיידית) על דירוגי האתר והעמודים שלו – התיקונים שתבצעו בו בעקבות כך יכולים לקחת חודשים רבים עד שבעצם ישתקפו בתוצאות החיפוש ותחזרו חזרה לדירוג שהייתם בהם לפני העדכונים. לכן כדאי כל הזמן להיות עם היד על הדופק ולנסות לעקוב אחרי השינויים שאמורים להגיע ובעצם לתקן את הדברים לפני שהעדכונים מגיעים – להיות מוכן לעדכון במקום לרדוף אחריו אחר כך לתיקונים.
דוגמה טובה היא העדכונים האחרונים של מהירויות אתר וחווית משתמש – מי שדאג לדאוג לכך לפני לרוב מקבל אפקט חיובי או לפחות לא חוטף אפקטים שליליים. אז כן – תוכלו לתקן את הכל, אבל יקח לכם זמן להתאושש מזה.
להלן הציוץ הרלוונטי של ג'ון מולר מגוגל
אגב, לא מדובר פה בשינויים קטנים כמו עדכון טייטל או תיאור עמוד… אלא דברים קצת יותר מורכבים כמו עדכון פרופילי קישורים, עדכוני קוד, מהירויות אתר וכדומה.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.