גוגל מפתחת כל הזמן את אלגוריתמי החיפוש והתכונות שלה כדי לספק למשתמשים את המידע הרלוונטי והשימושי ביותר. אחד העדכונים האחרונים שגוגל הכריזה עליהם ב-8 באוגוסט 2023, מתמקד בחידוד ההנחיות והתוצאות העשירות של שאלות נפוצות (FAQ). המטרה היא להציע חווית חיפוש נקייה ועקבית יותר. מאמר זה מתעמק בפרטי השינויים הללו וחוקר את ההשלכות שלהם על בעלי אתרים, מקצועני SEO ומשתמשים.
מהן ההנחיות והשאלות הנפוצות תוצאות עשירות?
לפני שנצלול לתוך השינויים, חיוני להבין מה הן תוצאות עשירות של מדריך ושאלות נפוצות (FAQ). אלו הן תוצאות חיפוש מיוחדות המספקות תשובות ישירות או הוראות שלב אחר שלב לשאילתות משתמשים ישירות בדף תוצאות החיפוש. לדוגמה, אם תחפש "איך נוסעים באוטובוס", ייתכן שתראה תוצאת HowTo עשירה שמציגה לך את השלבים מבלי לדרוש ממך ללחוץ לאתר.
השינויים: מה חדש?
לפי ההודעה של גוגל, העדכון נועד "לספק חווית חיפוש נקייה ועקבית יותר". אמנם הפרטים המדויקים אינם נחשפים במלואם, אך השינויים צפויים להפחית את הנראות של תוצאות עשירות של שאלות נפוצות ולהגביל את הצגת תוצאות ה- HowTo עשירות בהקשרים מסוימים. פירוש הדבר עשוי להופיע פחות תוצאות מתקדמות עבור שאילתות מסוימות או קריטריונים מחמירים יותר עבור אתרי אינטרנט כדי לקבל תוצאות עשירות אלו.
למה השינוי?
הסיבה העיקרית מאחורי העדכון היא לנקות קצת את דף תוצאות החיפוש. עם השכיחות הגוברת של תוצאות עשירות, תוצאות החיפוש הפכו צפופות מדי, מה שהקשה על המשתמשים למצוא את המידע הרלוונטי ביותר במהירות. על ידי חידוד אופן הצגת התוצאות העשירות הללו, גוגל שואפת להפוך את חווית החיפוש ליעילה יותר וידידותית יותר למשתמש.
חלק מאנשי הקידום בתעשייה טוענים שזה חלק מההכנות של גוגל להכנסת בוט ה AI שלה לתוך מנוע החיפוש ותוצאות החיפוש – בשביל זה צריך מקום בעמוד.
השלכות על אנשי קידום אתרים
עבור מקצועני קידום אתרים ובעלי אתרים, לשינויים אלו עשויה להיות השפעה משמעותית. אתרים שמסתמכים במידה רבה על שאלות נפוצות ותוצאות עשירות של HowTo לתנועה עשויים לראות ירידה בשיעורי הקליקים. זה יהיה חיוני לעקוב אחר הביצועים של התוצאות העשירות הללו ואולי להתאים אסטרטגיות SEO בהתאם.
האתרים שהסיכוי שלהם שכן יוצגו אצלם ה FAQ אלו בד"כ אתרים גדולים מאד בעלי סמכות גבוהה מאד כמו אתרי קופות חולים ואתרים ממשלתיים.
חווית משתמש: Win-Win?
עבור משתמשי הקצה, עדכון זה הוא ככל הנראה מצב של win-win. דף תוצאות חיפוש נקי יותר פירושו גישה מהירה יותר למידע שהם מחפשים. עם זאת, חלק מהמשתמשים שנהנו מהתוצאות העשירות המפורטות עלולים לפספס את התשובות המקיפות להן היו רגילים.
סיכום
העדכון האחרון של Google לתוצאות העשירות של HowTo ושאלות נפוצות נועד לשפר את חווית החיפוש על ידי הפיכתה לנקייה ועקבית יותר. (כך לפחות גוגל טוענים), בעוד שהשינויים עשויים להציב אתגרים עבור אנשי מקצוע קידום אתרים, הם גם מציעים הזדמנות להסתגל ולבצע אופטימיזציה לחוויית משתמש טובה יותר. כמו בכל עדכון של גוגל, חיוני להישאר מעודכן וזריז, מוכן לשנות את אסטרטגיית ה-SEO שלך לפי הצורך.
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.