אם אתם מחפשים יועץ שיווק דיגיטלי זה אומר שאתם כבר מבינים מה זה המושג שיווק דיגיטלי, במידה ולא והגעתם דרך גוגל, אתם יכולים להתרשם ולקרוא את המאמר שכתבתי אודות שיווק דיגיטלי.
אז למה בעצם אני צריך יועץ שיווק דיגיטלי?
הרבה אנשים טועים לחשוב שאם הם לוקחים מקדם אתרים (אורגני או ממומן, לא ממש משנה) או משווק בפייסבוק שעושה להם פוסטים וקמפיינים בפייסבוק אז הם עשו את שלהם מבחינת השיווק וזאת בדיוק הטעות, זה לא שיווק דיגיטלי, זה קידום אתרים, זה קידום ממומן, קידום ברשתות חברתיות, זה ערוץ אחד, מקסימום 3 בתוך המכלול הזה של שיווק דיגיטלי.
כמו שכתבנו במאמר שיווק דיגיטלי, לא כל הערוצים מתאימים לכל עסק/מוצר/שירות וזה תלוי מה אתם מפרסמים מי קהל היעד ומה התקציב שלכם.
הרבה מהעסקים שאני נתקל לייעץ להם אני שומע משהו כמו: "כן, עשיתי קידום ממומן, עלה לי ים כסף אבל לא ראיתי מזה כלום", או "עשיתי קידום אורגני שנתיים וזה לא ממש עשה משהו". עסק שנכווה בערוץ 1 צריך להבין שיש עוד מגוון רחב של ערוצים שהוא יכול להשתמש בהם לצורך שיווק העסק שלו, אבל בשביל לדעת איזה מהם הכי טוב צריך לנתח את העסק בצורה קצת יותר מקצועית מאשר מקדם אתרים רגיל.
צריך לראות מה סוג העסק, מה קהל היעד, מה התקציב, אילו אפיקים כבר ניסו ומדוע נכשלו, יכול להיות שהעבודה באותה אפיק לא הייתה מספיק טובה או לא מנותחת מספיק טוב. יועץ שיווק דיגיטלי עם ניסיון רב בתחום יוכל למצוא את הבעיה ולהנחות את העסק מה הוא צריך לעשות.
הבקרה שלכם על השיווק ברשת
עוד דבר חשוב שהיועץ יכול לעשות הוא בעצם להיות הבקרה של העסק על כל החברות / המקדמים שאתם מעסיקים ומקבלים מהם שירות. אני מניח שאתם מקבלים מהם דוחות כל חודש על מה עושים, מה לא עושים ודברים אחרים, האם אתם באמת יודעים לקרוא את כל הנתונים הללו ולנתח אותם? אל תצפו שהמקדם אתרים שאתם משלמים לו ריטיינר יבוא ויגיד לכם תקשיבו, בואו ננסה להשקיע בפייסבוק (אלא אם הוא גם עושה וירצה לקחת ממכם) או כל דבר אחר שיכול לקחת את הפוקוס ממנו.
יועץ שיווק דיגיטלי יכול לעזור לכם גם למצוא את נותני השירות הטובים ביותר בשביל העסק שלכם. בעלי עסקים נוטים לקחת בהרבה מקרים בעלי עסקים בגלל מיקומם בגוגל או בגלל מחיר, הדבר לא תמיד נכון לעשות ולפעמים יש צורך באקסטה ידע וניסיון בשביל לקחת החלטה מושכלת בעזרת ייעוץ שיווק דיגיטלי נכון.
ידע ידע וידע
התחום הזה של השיווק הדיגיטלי מתעדכן כמעט כל יום, לפעמים אפילו תוך שעות, מי שבאמת חי ונושם את תחום הדיגיטל יהיה תמיד עם האצבע על הדופק ללמוד ולהתחדש, לדעת כל עדכון שקשור לתחום וכבר לעשות את ההשלכות הנכונות על הלקוחות שלו, לדעת כיצד לתרום כל פיצ'ר וכל דבר חדש שיוצא ובאותה נשימה לדעת גם להתמודד עם פיצ'רים ודברים ישנים שנסגרים לקחת את כל המידע הזה ולדעת לבחור את הערוץ הנכון ביותר זאת באמת סוג של אומנות.
חיסכון בכסף
אם בכסף עסקיננו כי בסופו של דבר זאת המהות של שיווק בדיגיטל, אז ייעוץ שיווק דיגיטלי נכון יוכל לחסוך לכם כסף רב, אם בבחירת בעלי המקצוע הנכונים, אם במעקב אחרי העבודה שהם עושים ואם בסופו של דבר בניתוח הדאטא והנתונים בשביל לבחור את האפיק הנכון להשקעה.
כשמדברים על בחירה של יועץ חיצוני, מגיעה השאלה למה בעצם לא להביא איש דיגיטל שישב במשרד ויעשה את העבודה וככה בעצם נחסוך את הכסף של היועץ, המחשבה על הנייר נכונה, במציאות זה קצת שונה, בד"כ איש הדיגיטל לא עובד רק על הבקרה וניתוח הנתונים אלא נותנים לו משימות נוספות וגם כדי לחסוך כסף על אנשי מקצוע מתחילים לתת לו גם משימות דיגיטל ובלי ששמים לב הוא מקדם בעצמו ועושה את הדברים שהוא אמור לפקח עליהם בפועל, איש דיגיטל בחברה או בעסק בסופו של דבר לא עושה את הדבר שבשביל זה הוא בא – מניסיון! וחיסכון בכסף? לא נכון, איש דיגיטל טוב שבסופו של דבר גם עושה את העבודה יעלה לכם שכר של בין 15 ל 30 אלף שקל לחודש, תלוי בניסיון שלו, אפשר היום להשיג ריטיינרים של שעות ייעוץ בסכומים נמוכים מזה משמעותית וגם לקבל את המוצר שאתם משלמים עליו! בקרה, ניתוח נתונים וייעוץ אמיתי.
אסטרטגיה נכונה היא הבסיס לכל עסק
רבות נכתב על תוכנית עסקית, דנו ודשו בזה כל כך הרבה, תוכנית עסקית מכילה בתוכה גם תוכנית שיווקית, איך לשווק את העסק, תקציבים ואיפה. את התוכנית השיווקית כדאי שיעשה יועץ שיווק דיגיטלי איכותי ובעל ניסיון רב, כיוון שהוא יבנה לכם בעצם את כל התוכנית שיווק של העסק שלכם, את כל משפך המכירה מההתחלה ועד הסוף ועל ידי בנייה של אסטרטגיה נכונה הוא יוכל להחליט בצורה יותר מושכלת על האפיקים הכי נכונים להשקיע את התקציב בהם.
התוכנית בסופו של דבר צריכה להביא לסינרגיה בין תקציב השיווק השנתי של העסק ולבין עליה במספר הלקוחות והחזר ההשקעה (ROI).
אייל מזרחי
מעל עשור שאני עוסק בתחום השיווק ברשת (SEO), פריק מחשבים מתמיד, בעבר היה בבעלותי אחד מאתרי הפורומים הגדולים ביותר לנוער.
ניסיון רב בתחומים התחרותיים ביותר ובעל לא מעט נכסים אינטרנטיים.
נשוי + 3 , גר בקריות ונותן ייעוץ בתחום ה SEO וPPC.