חודש ספטמבר 2016 ייזכר כאחד המשמעותיים בתחום קידום אתרים אורגני בשנתיים האחרונות כששיאו בעצם ביום שישי 23/09/2016 כאשר גוגל מודיעים רשמית כי עדכון פינגווין 4 יצא לאוויר העולם.

עדכון פינגווין 4 הינו אחד העדכונים המשמעותיים ביותר, קהילת ה SEO  חיכתה בכיליון עיניים לעדכון כאשר הוא נדחה ונדחה עד אשר יצא היום, כמעט שנתיים מעדכון פינגווין 3.

עדכון פינגווין מטפל בכל נושאי הקישורים הלא איכותיים, קישורים באחוזים גבוהים מאותו דומיין על אותו אנקור וקישורים מאתרים לא רלוונטיים.

עד היום פינגווין היה סוג של פילטר שרץ בנפרד מהאלגוריתם של גוגל ולכן אם נענשת ממנו היה מאד קשה לצאת מהעונש, החל מהיום פינגווין יהיה חלק בלתי נפרד מהאלגוריתם ויעבוד בזמן אמת בדומה לפנדה שנכנס כבר בינואר 2016 לתוך האלגוריתם ולכן כל מה שקשור לקישורים לטוב ולרע ישתקף כמעט מידית כאשר גוגל יסרוק את הקישורים, כך שאם תקבלו עונש תראו את האפקט מהר וגם אם תתקנו את הליקויים ותסדרו את הקישורים תוכלו לצאת מהעונש בקלות רבה יותר.

בימים הקרובים אנחנו צופים לשינויים נוספים עד אשר התוצאות יתייצבו, העשן יתבהר וכל אתר יוכל להעריך את מקומו ולהתאים את אסטרטגיית הקידום לשינוי האחרון.

ההודעה הרישמית של גוגל אודות העדכון – https://webmasters.googleblog.com/2016/09/penguin-is-now-part-of-our-core.html?m=1

קראו מאמר שלנו בנושא הכן אתרך לפינגוויון שעכשיו משמעותי מאי פעם.

לא רק פינגווין – הכירו את אופוסום

לעדכון הפינגווין קדמה רעידת אדמה דיי גדולה בתחילת ספטמבר ובאמצעו כאשר המיקומים בגוגל קפצו למעלה ולמטה כל כמה שעות, מי שעקב אחרי השינויים יכל לראות אתרים וביטויים שקופצים כמה דפים למעלה ולאחר כמה שעות מתרסקים למטה, ראינו ביטויים שהתמקמו במקומות ראשונים ולאחר יום עפו לעמודים 5-6 , הקפיצות הללו גברו יותר ויותר ככל שהתקרבנו לעדכון הפינגווין, כאשר ככל הנראה מדובר בסוג של בדיקות A/B  שבאו ביחד עם עדכון משמעותי נוסף שקהילת הקידום קראה לו עדכון אופוסום, העדכון הזה כיוון יותר לתוצאות הלוקליות, כאשר בבדיקות שבוצעו ראו כי גוגל שייכה את מקום העסק לביטויים המקודמים וכך יכלו לראות קפיצות בביטויים לוקאליים לעסקים שנמצאים באותה העיר ואילו ירידות במיקומים של ביטויים לוקאליים אם העסק רחוק משם.

כל זה בא עם שילוב מקום החיפוש, גוגל מבינה כי המשתמש מחפש את התוצאות הרלוונטיות ביותר בשבילו ומנסה להתאים עבורו את העסקים שיהיו קרובים אליו.

בין הניסויים שבוצעו שמו לב שאתרים שמשתמשים באותה כתובת וטלפון גוגל פילטר את אחד האתרים והציג כל פעם אתר אחר בביטויי החיפוש.

מידע ועדכונים אודות עדכון אופוסום – http://searchengineland.com/everything-need-know-googles-possum-algorithm-update-258900

מזג אוויר - מוז

מפת מזג האוויר מתוך mozcast.com

ה SEO מת… כנראה שעדיין לא…

לסיכום – אין ספק שגוגל מנסים להקשות כל הזמן את העבודה של מקדמי האתרים, העדכונים האחרונים מזעזעים את המערכת שוב פעם, אך עדיין אין פה איזו בשורה שה SEO מת כמו שנהגו להגיד, אם הפרמטרים לקידום אתר נשארים קישורים, תוכן ואיכות האתר, אז ה SEO  בהחלט חי ובועט, כן הוא יותר קשה ואתגרי, מצריך משאבים גדולים יותר וסבלנות רבה יותר מבעבר, אך הוא עדיין פרמטר מאד חשוב בתחום הפרסום של העסק שלכם.

אנחנו ב WEBCLUB ממליצים לשלב את הקידום האורגני ביחד עם הקידום הממומן ושיווק ברשתות חברתיות על מנת לקבל את התמהיל השיווקי הנכון והאיכותי ביותר לעסק שלכם.