מילון המושגים של חברת ווב-קלאב – בואו להכיר את המושגים בתחום, כדי להבין את הבסיס, חסר לכם ערך? אל חשש, צרו איתנו קשר ונשמח להוסיף אותו בשבילכם.

לחצו על הביטוי המבוקש





קידום אורגני – קידום אורגני הינו קידום מילות מפתח כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש גוגל, ככל שהמילה תהיה גבוהה יותר כך הסיכוי שהגולשים יכנסו לאתר שלכם ממנה.
תוצאות הקידום האורגני הם התוצאות המוצגות מתחת למודעות הפרסום שם גוגל.
קידום אורגני הינו ביטוי המרכז את מרבית הביטויים שנכללים במילון מושגים זה והמשמעות של ביצוע נכון בשילוב הקווים המנחים של גוגל מביא לתוצאות במעלה האינדקס של מנוע החיפוש גוגל.



קידום ממומן – קידום ממומן הינו פרסום במערכת הפרסומות של גוגל, המודעות מוצגות מעל תוצאות החיפוש על פי מילות מפתח שהגולש מחפש והמפרסם הגדיר, מחיר הפרסום הוא לפי קליק ועובד על פי מכרז, ככל שהמודעה רלוונטית ובעלת תקציב גדול יותר כך היא תוצג במקומות גבוהים יותר ולאורך זמן רב יותר.




SEO – Search engine optimization – אופטימזציה למנועי חיפוש – מתייחס בעיקר לתחום הקידום האורגני, יצירת אסטרטגיה ותכנון נכון לטווח ארוך בקידום האורגני בכלל ובגוגל בפרט.

בחזרה למעלה







SEM – Search Engine Marketin מתייחס לתחום הרחב של השיווק באינטרנט, יצירת אסטרטגיה ותכנון של שיווק בכל אמצעי הרשת, הדגש הוא יותר על השגת התנועה (טראפיק) לאתר מאשר מיקום זה או אחר, ניתן להשתמש בכל האמצעים שהרשת נותנת, קידום ממומן, רשתות חברתיות, יוטיוב וכו'.

בחזרה למעלה







יחס המרה – הינו יחס בין מספר הגולשים שנכנסו לאתר לבין אלה שבצעו פעולה רצויה אליה כיוון בעל האתר. יחס המרה תלוי למעשה בכל הגורמים שמסביב כגון: אופטימזציה נכונה, אתר ידידותי למשתמש, נגישות של אלמנטים על גבי המסך והדגשתם לגולש ועוד

בחזרה למעלה







מחקר ביטויים – כל פרוייקט/אתר המעוניין להתבלט במילות חיפוש אשר לקוחות פוטנציאליים יכולים לחפש, עליו לערוך מחקר מקיף ולבחור באסטרטגייה נכונה אילו ביטויים כדי לעסק שלו להשקיע, באילו דפי נחיתה, כמה ביטויים על אותו דף נחיתה ועוד.

בחזרה למעלה







דף נחיתה – הינו דף שכאשר גולש מחפש ביטוי מסויים במנוע החיפוש ולוחץ על מודעה מבתוצאות שקיבל, הוא "נוחת" על הדף שבחר וזהו למעשה דף הנחיתה. יש צורך לכן, לדעת ולאפיין את דף הנחיתה, על מנת שיקבל ביטוי ע"י מנוע החיפוש, כך שגולש מחפש ביטוי מסויים הוא "ינחת" במקום הרצוי.

בחזרה למעלה







אופטימיזציה – המושג שאולי הכי מזוהה עם תחום ה SEO , הכנת האתר למנוע החיפוש גוגל, עבודה מול הקווים המנחים של גוגל על מנת ליצור אתר מותאם SEO שמכיל את כל הדרישות, החל מקוד נקי, זמני טעינה מהירים, קודי מטא, היררכיה נכונה וחווית גלישה.

אופטימיזציה מתבטאת לא רק בתחום אחד אלה בהרבה היבטים: בקוד, תמונות, וידאו, יחס מילה/תוכן, תיאורי מטא, תיאורי כותרות ועוד.

בחזרה למעלה







פרופיל קישורים – אחד מהמדדים לטיבו של אתר ולקידומו הינו פרופיל הקישורים שלו, גוגל רואה בקישור לאתר שלך כסוג של המלצה, ככל שאתרים יותר גדולים ואיכותיים מקשרים אליך, כך תגדל סמכות אתרך בפני גוגל והוא ידורג גבוה יותר, פרופיל קישורים חייב להיבנות בצורה טבעית, כיוון שגוגל מבהירה ללא כל ספק שבניית קישורים הינה אסורה ואתר שייתפס מחליף או קונה קישורים ייענש, לכן יש צורך בשמירה על סטנדרטים גבוהים כאשר בונים פרופיל קישורים, לדאוג לגיוון מילות המפתח המקשרות, לדאוג לגיוון דומינים, להימנע כמה שאפשר מאתרי ספאם ואתרי מאמרים, לדאוג לקישורים רלוונטיים ומאתרי נישה, להימנע מרכישת קישורים, לדאוג כי חלוקת הקישורים תהיה הגיונית ולא כולה או אחוז גבוה ממנה רק לדף אחד או רק לביטוי אחד.

בניה לא נכונה של פרופיל קישורים יכולה להשפיע ישירות על דירוג האתר ומיקומו בגוגל.

בחזרה למעלה







אלגוריתם חיפוש – למנוע החיפוש גוגל קיים אלגוריתם שאינו ידוע לאיש (מלבד כמובן העוסקים במלאכה), אלגוריתם זה משתנה לעמעלה מ 500 פעמים בשנה וקובע למעשה את דירוג האתרים באינקס תוצאות החיפוש.

בחזרה למעלה







תוכן משוכפל – גוגל רואה באתר שלך, אתר ייחודי ומיוחד וכך גם מעוניין שאנחנו נראה זאת – כלומר, אם קיים תוכן משוכפל ממקור אחר, אזי גוגל לא מבין "היכן הערך המוסף שיש לאתרך"?
פרמטר זה הינו חשוב ביותר בקידום כיום וניתן אף להיענש ע"י מנוע החיפוש והתוצאה היא היעלמות מאינדקס החיפוש – פגיעה קשה לכל המבין בדבר. לכן נדרשת עבודה ובחינה של התוכן.
ניתן היום לצטט מחומר קיים – אך נדרש הידע והאפיון הנכון ע"י קוד, על מנת שמנוע החיפוש יבין שזהו ציטוט מבוקר ולא העתקה בזדון.

בחזרה למעלה







גוגל אנליטיקס – כלי הסטטיסטיקות של גוגל, הכלי הינו חינמי ומאפשר לכם מעקב אחר ביצועי האתר שלכם מבחינת משתמשים, מאיפה באו, לאן הלכו, חתכים של כמה זמן היו באתר, מתי עזבו דף ספציפי ועוד, הכלי הזה יעיל מאד לניתוח האתר, לדעת אילו דפים בעיתיים באתר ואילו טובים יותר.

בחזרה למעלה







כלי מנהל האתרים – WMT – כלי הניתוח של גוגל, באמצעותו ניתן לקבל מידע חשוב על האתר שלך, בעיות קוד, בעיות נגישות, המלצות של גוגל לתיקונים ועוד.

בחזרה למעלה







דומיין – כתובת המתחם שלך ברשת, לכל אתר ישנו כתובת, כמו הכתובת של הבית שלך, הכתובת מורכבת מאותיות / מספרים , כדאי לבחור משהו קליט שיאפיין את האתר שלך, המנע מכתובות מבלבלות שיכולות לגרום לכך שתאבד משתמשים או לקוחות.

בחזרה למעלה







אחסון – כל אתר חייב להיות מאוחסן על שרת מסוים על מנת להיות מוצג באינטרנט , השרת מחובר לרשת ובאמצעות הדומיין שלכם ניתן לגשת אליו.

בחזרה למעלה







פוטר – קישור רוחבי שהיה מאד נפוץ לפני עדכוני הפנדה והפינגווין של גוגל, קישור פוטר נחשב דאז לקישור הטוב ביותר שניתן להשיג, כיוון שהוא יצא מכל דפי האתר, נכון להיום קישור פוטר הינו קישור בעייתי ופוגע בדירוג האתר בעקבות עדכוני גוגל.

בחזרה למעלה







פינגווין – לא מדובר פה בחיה תמימה, אלא בשינוי אלגוריתם שגוגל השיקה באפריל 2012, העדכון התמקד באתרי הספאם ומטרתו הייתה לדלל אותם ולהסירם מתוצאות החיפוש, העדכון מתייחס בעיקר לאתרים המדורגים לפי טכניקות פסולות של קידום שחור או אתרים שאינם בעלי תוכן איכותי.

לעדכון פינגווין יש כמה עדכונים נוספים כל אחד מנסה לשפר את האלגוריתם.
העדכון משלים את עדכון פנדה ומטפל בדברים שפנדה לא הצליחה למגר.

בחזרה למעלה







פנדה – עדכון אלגוריתם שהושק בפברואר 2011 על ידי ענקית החיפוש גוגל, מטרת העדכון הייתה לשנות את כללי המשחק של תוצאות החיפוש, על ידי זיהוי אתרים בעלי תוכן רדוד, משוכפל ולא איכותי, אתרים אלו קיבלו הורדה בדירוג כמעט מידית ובין לילה עפו מתוצאות החיפוש, בהמשך הגיעו עדכונים נוספים ששיפרו את האלגוריתם והכינו אותו לעדכון הפינגווין.

בחזרה למעלה







מפת אתר– קיימים 2 מפות אתר- אחת מיוחסת אך ורק עבור מנוע החיפוש ואחת מיוחסת הן למנוע החיפוש ובעיקר עבור הגולש וזאת על מנת שתהיה לגולש אפשרות נוספת לנווט בקלות באתר.

בחזרה למעלה







עמוד הבית – הינו שער הכניסה המייצג את העסק שלך. השם המקורי הינו "פורטל" על המינוח האנגלי "פורט" המציין נמל. כלומר הגולש הגיע אל הנמל ומפה הוא יחליט אם להמשיך או לחזור לגלוש במחוזות אחרים. אתר הבית מבחינה קידומית הינו בעל "החוזק" (PR) הגבוהה ביותר להבדיל מדפים פנימיים אחרים – הוא גם הכי גבוהה בהיררכיה וניתן להבין מדוע.

בחזרה למעלה







PR – הינו מדד/ציון בין 1-10 המציין בדרך כלל את כמות/איכות הקישורים הנכנסים לאתר.

בחזרה למעלה







ותק אתר– פרמטר נוסף באלגוריתם של גוגל, המציין את הוותק שיש לדומיין האתר. מעין מוניטין אם תרצו, האומר "אני ותיק" סימן שאני אשאר פה עוד הרבה – לכן הסבירות שאני אמין היא גם גבוהה.

בחזרה למעלה







קידום לבן – קידום על פי הקווים המנחים של גוגל, בצורה טהורה נכונה. בניית אסטרטגייה שלוקחת זמן ופועלת נכון בכל ההיבטים המקצועיים הקשורים לקידום אורגני.

בחזרה למעלה







קידום שחור – פעולות מניפולטיביות לאלגוריתם של מנוע החיפוש. דבר שעלול לסכן את האתר בקבלת ענישה שיוביל לריחוק מתוצאות החיפוש ו"היעלמות האתר".

בחזרה למעלה



[facebook_like_button]
[gplusone]

[fbcomments].