כל עסק בעל אתר אינטרנט מכיר את הרגע בו הוא סיים לבנות את אתר האינטרנט שלו, מי לבד ומי על ידי מומחי בניית אתרים וממתין לזרימת לקוחות מאסיבית לתוך האתר והעלאת כמות ההכנסות של העסק במהירות.
אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד, מי שחושב שאתר אינטרנט לבדו יביא את התשואה לעסק טועה ובגדול.
אכן לאתר אינטרנט שנבנה נכון יש פוטנציאל להיות מקור הכנסה נוסף או עיקרי לעסק שלך, אך ישנו פרמטר מאד משמעותי שחייב להתקיים על מנת שבאמת תפיק מהאתר את המקסימום, קוראים לזה שיווק באינטרנט.
שיווק באינטרנט הינו מושג מאד נרחב שמאגד בתוכו המון תחומים שבאים לתת מענה פרסומי למוצר שלך, לשירות שלך, לאתר שלך.
אנחנו נתמקד במאמר זה בשיווק במנוע החיפוש גוגל – מנוע חיפוש הגדול בעולם.

כולם היום מחפשים בגוגל, מוצרים, חוות דעת, אנשים, הכל מחופש ואם אתה לא נמצא שם, אתה פשוט מפסיד לקוחות וכסף. בארץ הנתונים מדברים על כ 90% מהאנשים, כאשר הם מחפשים משהו (כל דבר ) הם מחפשים אותו קודם כל ב ג ו ג ל!
במנוע החיפוש יש שתי אפשרויות עיקריות לפרסום – פרסום ממומן ופרסום אורגני בעוד בפרסום הממומן העסקים משלמים כסף עבור כל לחיצה על המודעה שלהם לגוגל על מנת להיראות בתוצאות החיפוש, קידום אתרים אורגני עובד קצת אחרת.
בכל פעם שאתה מחפש משהו במנוע החיפוש, נשלחת שאילתה למאגר המידע העצום של גוגל ובין כל התשובות גוגל צריך למצוא ולשלוף לך את הרלוונטית והאיכותית ביותר עבורך, הבחירה בתשובה הנכונה ביותר מורכבת מהמון פרמטרים, חלקם ידועים ומפורסמים וחלקם סודיים, כל המרכיב הזה נבנה על ידי אלגוריתם מיוחד וברובו סודי של גוגל.
מבין מאות אלפי התוצאות גוגל שולפת לך את התוצאות הרלוונטיות ביותר, כאשר רק תוצאה אחת יכולה להיות במקום הראשון! (מבין מאות אלפים ולפעמים גם מיליונים) , כמובן שרוב הגולשים נכנסים למקומות הראשונים , קרי 1-3 ואחר כך כל הפרורים , כאשר רוב הגולשים אינם ממשיכים לגלוש ולחפש מעבר לעמוד 2 ! (20 מקומות).
הכנו לכם כמה שאלות ותשובות נפוצות בתחום לעזרתכם.

גרף קידום

אז איך בעצם מגיעים למקום ראשון?!

לא מעט עסקים חושבים שהם יכולים להגיע לשם לבד ובלי עזרה של אנשי מקצוע, אכן הדבר אפשרי, אבל ברוב המקרים מדובר בתחומים שאינם תחרותיים בכלל ולכן באמצעות אתר שבנוי טוב ותוכן איכותי תוכלו להתקדם במעלה ההר.
בתחומים תחרותיים וקשים, תצטרכו עזרה של חברת קידום טובה ומקצועית שתוכל לייעל את הידע, הניסיון והתשתיות שיש לה לטובת קידומכם. קיימים כללים קרי קווים מנחים של גוגל שעל פיהם יש לעבוד. עבודה לא נכונה יכולה להתפרש על ידי מנוע החיפוש כמניפולציה ולמעשה להזיק לאתר !
כאן נכנס בדיוק עניין של עבודה מקצועית לבין חובבנות שלעיתים יכולה להצליח .
אני הולך רק עם חברות שמבטיחות לי מקום ראשון!
בואו נשים את האמת על השולחן – אין בעולם חברה או אדם שיכול להבטיח לכם את המקום הראשון למעט גוגל, כיוון שהם היחידים שיודעים את כל הסודות של האלגוריתם שלהם ובנוסף כל פעם שגוגל משנה ומעדכנת את האלגוריתם שלה ישנם שינויים בתוצאות.

דמות עם דולרים

יש לי הצעות מחיר בטווחים לא הגיוניים בין 500 ל 5000 , איך יכול להיות?

קודם כל הרשו לנו להמליץ לכם לשים בצד את ההצעות שנעות סביב 200-500 ₪ לחודש לקידום אורגני, ברוב המקרים תישארו בלי הכסף ובלי תוצאות, בממוצע יש לעבוד על אתר לקידום בסביבות 20 שעות בחודש, גם אם ניקח תשלום סימלי של 50 שקל לשעה, הסכום שיצא הינו 1000 ₪ וזה לא כולל הוצאות נלוות של תכנים/תכנות/תמונות/גרפיקה וכו'.
תמיד אבל תמיד, תבקשו לדעת מה אתם מקבלים עבור הסכום שאתם משלמים, כאשר סכומים הגיוניים לקידום אורגני של אתר בתחומי תחרות עד בינוני הוא בסביבות 1500-2000 שקל לחודש.

מדוע רוצים שאחתום לטווח ארוך של שנה?

הלקוח לא אוהב להיות כבול לספק או לנותן שירות באמצעות חוזה ארוך טווח, אך בכל זאת רוב חברות הקידום ואנשי השירות בתחום מבקשים מהעסקים לחתום על חוזה ארוך טווח, הרבה עסקים נרתעים מהעניין ולא רוצים לחתום ולעיתים מוותרים על הקידום או הולכים לכל מיני חברות במחירי נמוכים שלא מבקשים חתימות ושוב לא רואים יותר מדיי תוצאות. בסופו של דבר אותן חברות אלה שמבטיחות "ארמונות בחול" למעשה מזיקות למקצוע הזה שלעיתים נחשב כלא ברור. חברה מקצועית גם תפזר את הענן הזה ותפיק לכם דוחות חודשיים המפרטים את פעילות החודש, נתוני התקדמות, סטטיסטיקות כניסות וכולי וזאת על מנת שהתהליך יהיה כמה שיותר שקוף לשני הצדדים.
מאחורי בקשת חתימה ארוכת טווח עומדת סיבה הגיונית ונכונה – קידום אורגני הינו תהליך שלוקח זמן ונדרשת לא מעט סבלנות, ברוב התחומים מתחילים לראות תוצאות רק לאחר כ 3 -4 חודשים בממוצע, חברת קידום שעובדת נכון בונה אסטרטגיית פעולה לטווח ארוך, משקיעה בתוכן, בגרפיקה, בתכנות על מנת להביא לתוצאות ובחודשים הראשונים הרווחים שלה מהעסקה נמוכים מאד אם בכלל, אם לאחר כל ההשקעה בחודשים הראשונים הלקוח יקום וילך, כל ההשקעה של החברה תרד לטמיון והלקוח שלא ראה תוצאות בחודשים הראשונים יתחיל אחר כך לקצור את הפירות, אך את הרכבת שניהם כבר איחרו וברוב המקרים הפרידה הזאת תלווה בפרידה לא טובה. גם כאן חברה מקצועית תכין תוכנית עבודה ראשונית כבר בתחילת הדרך שתתווה את התהליך כולו.
אפשרי אף שהלקוח ידרוש מצידו נקודת יציאה לאחר כחצי שנה – טווח זמן מספיק כדי לראות שהכיוון הוא טוב וחיובי כדי להמשיך ביחד.

אישה מתלבטת עם סימני שאלה

במה כדאי לבחור חברה גדולה / קטנה או פרילנסר?

גם בבחירת החברה שתיקח אתכם צעד קדימה צריך לשקול את כל האפשרויות, ברוב החברות הגדולות גם יש את כל השירותים במקום אחד, הם מחזיקים מתכנתים, מעצבים , יועצים, תשתיות והכל במקום אחד, בחברה לא גדולה אין טעם והדבר לא מתאפשר כלכלית להחזיק מעצב in house ועדיף מבחינה כלכלית לעבוד עם מעצב ראשי פרילאנסר שמספק לך את התוצאה הרצויה עבור הלקוחות שלך כאילו הוא ישב אצלך במשרד (לחסוך עלויות ולתת את אותה התוצאה).

החיסרון המשמעותי בחברה גדולה היא שאין יחס אישי, אתה עוד לקוח מבין עשרות אם לא מאות לקוחות נוספים ואין לך יכולת מיקוח יותר מדיי או יכולת השפעה על הנעשה בחברה עצמה, בנוסף בחברות כאלו יש בד"כ יחס לא הגיוני של מקדמים אל מול פרויקטים ומהכרות מהשטח ישנם חברות שיש לכל מקדם יש מעל 20-30 פרויקטים של קידום מה שגורם לעומס בלתי הגיוני וחוסר יכולת לתפעל ולהגיע לכל הפרויקטים ולכל מה שצריך לעשות. ומצד שני מאוד ריווחי לחברה כזאת ולכן היא מחזיקה את מיטב אנשי השיווק שמספקים לה עוד הכנסות.

פן נוסף הוא שבחברות הללו אתה יכול למצוא כמה לקוחות על אותו תחום שמתחרים על אותם מילות מפתח דבר שהוא לא בריא ולא הגיוני, למי יעשו עבודה טובה יותר? מי יקבל יותר שעות? מי יקבל קישור איכותי? זה שמשלם 2500 שקל לחברה או זה שמשלם 1800? שניהם רוצים להיות מקום ראשון נניח בביטוי "שטיחים"… אבל רק לאחד יש מקום.

בחברת בוטיק היחס לפרויקט הוא 100% – מוקצה לפרויקט מנהל פרויקט אישי אחד שמלווה את התהליך לכל אורכו אל מול איש הקשר והפרויקט לא עובר בין מנהלי פרויקטים כך שהידע על מה שנעשה על שלל הפרמטרים נמצא ומנותח אצל גורם ידע אחד ראשי – זה יתרון משמעותי !

אפשרות נוספת היא פרילנסר, בעצם נותן שירות אחד שלוקח על עצמו כמה פרויקטים ומקדם אותם, החיסרון בפרילנסר הוא שהמשאבים שלו בד"כ קטנים, אין לו הרבה תשתיות איכותיות שהמשמעות אומרת אתרים עם ציון איכות גבוה בעיני מנוע החיפוש ושלמעשה קישור לאתר המקודם מתשתית שכזו – תורם רבות לקידום האתר, בנוסף אין לו אפשרויות מעבר ליכולות שלו, כך שאם צריך תוספות גרפיות או כותבי תוכן יש צורך לשלם לגורמים נוספים על מנת לבצע את העבודה, בהרבה מקרים פרילנסים לא זמינים כל הזמן ללקוחות שלהם, או שמחליטים לנסוע לחו"ל ולחופשות ואין עם מי לדבר במקרים כאלו בניגוד לחברה או עסק מסודר שאז יש מחליף שנותן מענה.

האפשרות האחרונה ואולי הכי קורצת היא החברות הקטנות/בינוניות, חברות כאלו נותנות יחס אישי לכל לקוח, רוצות מאד להצליח ולהתקדם ולהביא עוד לקוחות, אז הן משקיעות יותר בכל לקוח, חלק מהשירותים נמצאים אצלם וחלק אצל גורמים חיצוניים שהם עובדים איתם, פרופורציה הגיונית של יחס מקדם אל מול פרויקטים וזמינות מיטבית.

אך גם כאן יש צורך לבדוק לפני שבוחרים ועושים מהלכים, לבדוק מה החברה הזאת עשתה בעברה, כמה זמן קיימת, אילו הצלחות וכישלונות יש לה, אילו תחומים מקודמים כבר אצלה.

גוגל עם זכוכית מגדלת

אז מה ההבדל בעצם בין קידום אורגני לממומן אם גם באורגני אני משלם?

ההבדל הוא מהותי, אם מבצעים לך קידום איכותי ונכון, אתה תרוויח טראפיק מהמון ביטויים והמון תחומים, ככלל שהאתר שלך יהיה יותר חזק הוא יתברג גבוה יותר בתחומים רבים ויביא לך תנועה איכותית של אנשים שמחפשים את המוצר או השירות שלך.

בקידום אורגני אתה משלם סכום קבוע בכל חודש, בקידום ממומן אתה אומנם קובע לעצמך תקציב אבל עם הזמן העלויות שלך יגדלו, מסיבה מאד פשוטה – התחרות גוברת בכל פעם מחדש, יעידו לא מעט עסקים שהתחילו ממחירים של 2 שקל לקליק והיום על אותה מילת מפתח התחרות עומדת על סביבות 20 שקל לקליק , כאשר יש תחומים (כגון: תכשיטים) שמחירי הקליק עומדים גם על 100 ויותר לכל קליק, לא לשכוח, אם אתה מפסיק לשלם לגוגל על הממומן אתה גם לא מוצג יותר בתוצאות החיפוש!… לעומת אורגני שאם תפסיק מסיבה מסוימת לשלם ולקדם, אתה עדיין תישאר תקופה במקומות גבוהים ולאט לאט תדעך עד שתתחיל לרדת במיקומים.

בנוסף יש לא מעט גולשים שלא מקליקים על הפרסומות הממומנות אלא רק על התוצאות האורגניות.

אנחנו בכל אופן ממליצים לכם לקבוע מראש תקציב פרסום אינטרנטי לעסק שלכם – תקציב שנתי ולהשקיע גם בממומן וגם באורגני, בשלב הראשוני מזרימים תקציב לשניהם ולאט לאט כאשר מגיעים למיקומים טובים באורגני ניתן להפחית או להסיר לגמרי את התקציב הממומן ולהעביר אותו לדברים אחרים וזאת מעבר לעובדה שאי אפשר להתכחש אליה שפרסום באינטרנט (היכן שכולם נמצאים) הוא האפיק הכי משתלם יחסית למדיות הפרסום הקיימות קיום בשוק (עיתונות/רדיו/טלוויזיה).

מה שנשאר לנו לאחל זה הצלחה – ושהטוב ביותר יהיה במקומות ראשונים !