החיים הקלים לבעלי עסקים

מדיי שנה מתכנסים המפתחים של פייסבוק במקום אחד ומספרים לנו על החידושים וההמצאות שמצפים לנו בזמן הקרוב. הכנס השנתי, שמתקיים כבר משנת 2007 בניצוחו של מארק צוקרברג החליט הפעם לצרף לא רק את המפתחים של פייסבוק אלא גם שותפים עסקיים והתוצאה – ענקית ומעניינת.

מי שירוויח הם לא רק הגולשים בפייסבוק, אלא בעלי העסק ונותני השירות.

אז מה מצפה לנו בפייסבוק?

  1. שירות לקוחות דרך הפייסבוק
  2. על פי הנתונים שסיפק מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, ביום נשלחות כ- 20 מיליארד הודעות טקסט ! כאשר מתוכם – 900 מיליון דרך ה Facebook Messenger-.

    מכאן, פייסבוק הביאה פתרון שנקרא Agents on messenger, המספק שירות לקוחות ומענה לגולשים מבלי שהלקוח יצטרך להתקשר לבית העסק והחלק הגאוני כאן, מבלי שנציג חי ונושם יענה ללקוחות… דרך שירות זה, השיחות יתבססו על רובוטים- בוטים, שילמדו לענות ללקוחות ויתנו את התחושה שאדם אמיתי עונה להם.

    מכאן יוצא שכולם מרוויחים. במקום להתקשר לשירות לקוחות ולהמתין על הקו או לקבל שירות אנושי שלא תמיד נעים לאוזן, הלקוח יקבל את מבוקשו דרך המחשב או הסמרטפון מבלי להתאמץ יותר מדיי, ובעל העסק שרובוט נחמד יעשה עבורו את העבודה, ירוויח לקוחות מרוצים, שירות לקוחות מצוין ואפשרות להנעה לפעולה, לרכישה וכד' כאשר בעתיד הבוטים יוכלו להגיב עם כפתורים כגון תמונות, הזמן מקום, קנה וכד'.

  3. Facebook Live
  4. השידורים החיים בפייסבוק הפכו לדבר החם ביותר. מה יותר מעניין מתמונות או סרטוני וידאו בפיד שלכם? סרטון לייב! בכנס המפתחים הודיעו כי מאחר והשידורים החיים הפכו למוצלחים כל כך, היא משחררת את ה API של השידור החי של פייסבוק, כדי שמפתחים יוכלו לשלב את המוצרים שלהם או האפליקציות ביחד עם השידור החי של פייסבוק. למשל בכנס הדגימו כיצד רחפן שידר את הכנס ממש מעל ראשו של צוקרברג.

    לכם בעלי העסק, זוהי הזדמנות מצוינת למכור או להציג מוצר או שירות כלשהו בדרך מעניינת ומלהיבה את הקהל.

  5. פייסבוק הוציאה שורה של כלים למפתחים המאפשרת התממשקות נוחה ומהירה לגולשים:
    • account kit – האפשרות להתחבר ולהירשם לאפליקציה בעזרת הסמרטפון
    • ללא צורך בכניסה לחשבון הפייסבוק שלהם.
    • שיתוף טקסטים – הגולשים יוכלו לסמן טקסט ולשתף אותו בקלות בפייסבוק במקום ללחוץ על 'העתק הדבק'.
    • Save for later – האפשרות לבקר באתרים שונים, שאינם נמצאים בפייסבוק ולשמור את הדפים לאחר מכן.
    • מנגנון פושים – יאפשר למפתחים לשלוח תוכן חדש ורלוונטי למשתמשי האפליקציה ולעדכן אותם.
    • מנגנון חדש של analytics for apps – אם עד עכשיו יכולנו לקבל מידע בסיסי על הגולשים והאוהדים מעתה יהיה ניתן לקבל מידע מורחב יותר כגון: תחביבים, תחומי עניין, רמת השכלה, הגדרות תפקיד ועוד.
  6. הודעות ממומנות
  7. במקום להתמקד רק בפרסום מודעות ממומנות בפיד הפייסבוק, בעלי עסקים יוכלו ליהנות ממשלוח הודעות ממומנות בעזרת ה Facebook Messenger . כאמור הודעות אלו לא אמורות 'להציק' לקהל האוהדים של בית העסק, אלא באמת לשלוח להם הודעות הרלוונטיות לתחומי העניין שלהם. כאשר נשלחה הודעה ממומנת ללקוח, תהיה לו אפשרות להיכנס לצ'ט ובעצם לשוחח עם הרובוט לגבי אותו עניין.