ישנם שיטות מגוונות כיום לפרסום באינטרנט אחת מהם דרך האתר שלכם.

רוב בעלי העסקים כיום לא מודעים לאפשרויות הרבות שניתן לייצר באמצעות אתר אינטרנט.

עצם העובדה שבעל עסק השקיע את זמנו וממונו בלהקים אתר יפה, מושקע, מעוצב, עם תמונות / גלריות / טפסים, הסבר על המוצרים או השירותים שהוא מציע – לא עוזר לו אם הוא לא שם דגשים בפעולות שיש לבצע באתר על מנת שמנוע החיפוש, כלומר העכבישים של גוגל, יזהו ויבינו על מה כל דף ודף באתר מדברים, על מנת שכאשר גולש מחפש מידע שקשור – מנוע החיפוש ידע להתאים את האתר לתוצאות החיפוש.

בשורה התחתונה ישנם כיום אלפי אתרים, כמעט בכל תחום, שהם טיפה בים המידע שקיים כיום ברשת האינטרנט – ואם מנוע החיפוש "לא ידע להבין" נכון וכראוי את התוכן של האתר – הוא פשוט ידחק אחורה בתוצאות החיפוש.

בעל אתר צריך להבין – אם הוא רוצה להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל – הוא חייב לשחק על פי הכללים והחוקים שענקית התוכנה דורשת.

היום זה לא סוד, עסק צריך לדעת לנצל את הטכנולוגיה הקיימת כיום. על אף שהאינטרנט קיים כמעט 3 עשורים כמות אתרי האינטרנט עולה באופן כזה שעל מנת לבלוט יש צורך בראשית לתת את האפשרות הזאת למנוע החיפוש.

מנוע החיפוש מודד את האתר שלכם בעשרות אם לא מאות פרמטרים – שמשפיעים באופן ישיר על הדירוג במנוע החיפוש.

להלן חלק מהפרמטרים החשובים שיש להתייחס אליהם בהקשר של נראות אתר לעכבישים של גוגל:

  • וותק אתר
  • שרת בו מאוחסן האתר
  • מפת אתר שמיועדת למנוע החיפוש
  • מפת אתר שמיועדת לחוויית משתמש
  • חוויית גלישה – layout מבנה ונוחות גישה לתכנים ומידע באתר.
  • חלוקה נכונה היררכית של נושאים
  • מערכת ניהול שהאתר קיים עליה – מתקשר ישירות לקוד בו רשום האתר וזמני טעינה.
  • גודל של תמונות – משקלן
  • אפיון של תמונות
  • מבנה עמוד על פי כללים נכונים על פי חשיבות נושאים – כותרות ראשיות/משניות.
  • תגיות מטה – מאחורי הקלעים
  • תכנים – על התכנים להיות מקוריים ואיכותיים.

ניתוח אתר אינטרנט

גוגל היום רוצים לתת ללקוחות שלהם שהם למעשה אנחנו הגולשים את התוצאות הרלוונטיות והטובות ביותר על פי שאילתת החיפוש של אותו משתמש – כך לפחות הם מצהירים.

דוגמא טובה לכך שבשנים האחרונות קיבלה את הבנת בעלי האתרים הינה – התאמת האתר לסלולרי.

היום בעל אתר למד להבין שעליו להתאים את האתר שלו (או מנגד לבנות אתר חדש) שמתאים לטכנולוגיות ולצרכים החדשים

– ניתן דוגמא מדוע זה כל-כך חשוב:

נניח והמיקום של האתר, כאשר אתם גולשים מהמחשב הביתי שלכם, נמצא בביטוי מסוים שמניב לכם תנועה איכותית לאתר במקום 3 נניח.

אם תגלשו דרך המכשיר הסלולרי שלכם – והאתר שלכם לא מותאם למובייל – גוגל גם לא יציג את האתר שלכם בתוצאות – ולמה זה?

מהסיבה שציינו קודם לכן – כי גוגל רוצים לתת למשתמשים שלהם את התוצאות הרלוונטיות והטובות מבחינתם גם אם זה קשור בחוויית משתמש!

לכן יש לשחק על פי החוקים של "מגרש המשחקים" שגוגל מכתיבה אם רוצים להיות במעלה הדירוג.

לעבודה הזאת קיים ערך – למשל בהיבט של התאמת האתר לסלולר, מדובר כיום על נתון שבין
40%-66% מהאנשים גולשים לאתרים דרך מכשיר הסלולר ואף מבצעים בו רכישה.

לכן ישנו משקל רב וערך רב לנכונות להשקיע באתר על כל המשתמע מכך – הפרמטרים שציינו למעלה הינם רק חלק ממה שיש להתחשב בו ועדין מדובר רק בפנים האתר.

גוגל מסתכלים מעבר לכך על מה שקורה גם מחוץ לאתר שלכם – אבל בהקשר של האתר שלכם כגון: אילו אתרים חשובים מציבים וממליצים עליכם ע"י קישור, אזכור, בלוגים, פורומים למיניהם – יתרה מכך: מאילו אתרים חשובים מגיע התנועה לאתר שלכם.

אגב – הקהל הישראלי היום יודע להבין שאם גוגל מציבים אתכם כיום בעמודים ראשונים ובמקומות ראשונים – סימן שאתם משקיעים באתר שלכם על כל המשתמע בכך: שהתכנים שלכם איכותיים ונותנים ערך מוסף, שחוויית המשתמש באתר גבוהה, שהניווט באתר נוח, שזמני טעינה נמוכים, סבירות מאוד גדולה שהאתר מותאם לסלולר ועוד….