עסקים רבים משקיעים הרבה כסף לצורך שיווק אתר האינטרנט שלהם אם זה בגוגל, פייסבוק או אפילו פרסומות בעיתון , ברדיו או טלוויזיה.

אך האם הפרסום הזה עובד? האם הוא באמת מביא לכם את התנועה הנדרשת לאתר? איך בכלל אפשר לדעת?

לצורך כך פותחו כלים רבים כאשר הנפוצים בהם הינם "גוגל אנליטיקס" מבית גוגל ו"יאנדקס מטריקה" מבית יאנדקס מנוע החיפוש הגדול ברוסיה.

yandex-metrica

yandex-metrica


באמצעות השתלת קוד מיוחד שאותו כלי מספק לבעל האתר תוכלו לעקוב אחר התנהגות הגולשים שלכם באתר, מאיפה אותו גולש הגיע, מה חיפש (בגוגל אנליטיקס יש צורך לחבר את search console בנוסף) והאם מצא את מה שחיפש.

כלים אלו מאד שימושיים סוכנויות קידום אתרים ומשתמשים המעוניינים להבין מה בדיוק קורה אצלם באתר.

סטטיסטיקות נוספות

בין הנתונים החשובים שניתן לראות בסטטיסטיקות של האנליטיקס – אחוזי הנטישה – כאשר גולש מגיע לעמוד באתר שלך, כמה זמן הוא שוהה בו? והאם הוא נוטש את העמוד וממשיך לחפש את המוצר או השירות במקום אחר?

אחוז נטישה למשל מציין את העובדה שגולש הגיע לאתר שלכם לעמוד מסוים – ולא המשיך או ביצע פעולה כלשהיא באתר – כלומר נטש את העמוד. נתון זה יכול לרמז לכם שייתכן שהדף שהגולש "נחת" עליו הוא לא הדף שהתכוונתם שגוגל יציג בתוצאות החיפוש, או מגיסה התוכן עצמו בדף איננו מעניין או נראה טוב – ולכן אנשים נוטשים – ויש מקום למקצה שיפורים.

מידע זה עוזר לנתח את בעיות באתר שיכולות לגרום לנטישת גולשים והפסד של המרות ולקוחות פוטנציאליים.

סטטיסטיקה גוגל אנליטיקס

סטטיסטיקה גוגל אנליטיקס


כאמור, תוכלו לנתח מאיזה מקור הגולש הגיע לאתר שלכם. כלומר האם הוא הגיע על ידי שאילתה שביצע דרך מנוע החיפוש גוגל או שמה הגיע מקישור מאתר אחר כגון פייסבוק או כתבה שפרסמתם באתר אחר. נתונים אלו עוזרים לכם להבין האם הפרסום במורות אחרים אכן יעילים ואפקטיביים עבור האתר.

בין הנתונים הרבים תוכלו לראות כמה מהמבקרים באתר שלכם הינם מבקרים חדשים – שפעם ראשונה באתר שלכם וכמה מהם כבר ביקרו באתר שלכם והינם מבקרים שוב (מתענינים שוב במידע מסוים על כזה או אחר) – נתונים אלה יכולים לעזור לכם "לשלוט" ולכוון את המבקרים שלכם לפעולה מסויימת שאתם חפצים בה.

ניתן לרדת לרזולוציות ולבדיקה מעמיקה של כל עמוד ועמוד באתר, לבחון שם את הנתונים יתרה מזאת תוכלו ליצור "צינור התקדמות" של תהליך שאתם מעונינים להניע את הגולש שלכם ולראות "היכן בזרימה" של התהליך הגולש הפסיק לפעול וכך לנסות ולשפר את תזרים הזרימה.

למשל אתם מעונינים לתת ערך מוסף לגולש בכתבה שרשמתם אודות שירות או מוצר שלכם ואתם מעונינים להניע אותו להשאיר פרטים בדף "צור קשר" שלכם – או למבצע חדש שיש לכם. האנליטיקס יראה לכם כיצד הגולש התנהג והיכן עצר בתהליך שכיוונתם שיתבצע.

תוכלו לבדוק עוד נתונים כגון: דמוגרפיה, גיל המבקרים באתר שלכם, מין המבקרים (זאת בהינתן והגולש גולש דרך דפדפן כרום ששומר נתונים אלו). תוכלו לדעת עוד מאיזה טכנולוגיה הגיע הגולש אליכם – כמה נכנסו אליכם מהמכשירים הניידים (איזה מכשיר ספציפי וכו).

ומה לגבי מעקב אחר גולשים שמגיעים מקמפיינים ספציפיים , עמודי נחיתה נוספים, רדיו? טלוויזיה?

גם לכך יש פתרון – ניתן לפתוח נכס לכל עמוד נחיתה, למשל שלכל עמוד נחיתה יהיה אנליטיקס משלו וניתן לפתוח פיקסל מיוחד בפייסבוק שיעקוב אחר הכניסת מקמפיינים בפייסבוק.

אך גם כאן לעיתים תצטרכו לעשות חתך קצת יותר מעמיק על מנת לדעת האם הפרסום עובד ומה עובד, אם אתם משקיעים כספים רבים ומשתמשים בקמפיינים רבים, נמליץ לכם להעמיד מספרי טלפון וירטואלים – מספר וירטואלי הינו מספר טלפון מיוחד שאינו מספר בפועל אלא בעצם עושה הפניה למספר אחד – יכול להיות המספר שלכם במשרד, הנייד שלכם וכו', כאשר תתנו לכל קמפיין מספר אחר תוכלו לעקוב בצורה הכי יעילה וטובה אחר כמות השיחות שמגיעות מאותו קמפיין, כל הטלפונים יתנקזו בסופו של דבר למספר המשרד שלכם או הנייד, אבל תוכלו לעקוב באמצעות המערכת של המספרים הוירטואליים לאיזה מספר וירטואלי הם התקשרו וכך לדעת גם מאיזה קמפיין הגיעו.